Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kroniske rygsmerter/manglende diagnose!

Redigeret 14 juni, 2012, 05:18 i Rygsmerter
Har haft rygproblemer fra barn af,dvs 44år! Har prøvet utallige reumatologer, fysioterapeuter og mm gennem tiden. De seneste 5 år er lænde-/rygsmerterne virkelig taget til i styrke, hvilket giver smerter hele døgnet. Har gået på smertecenter, men det har ikke rykket ved tilstanden. Alle læger er enige om at mine rygsmerter er kroniske, og at en masse ting spiller ind, men de kan ikke stille en diagnose med et navn, og så´ fejler man iflg lægekonsulenten på kommunen ikke noget !
Jeg har gang på gang mistet job pga smerter og har for nylig været i arb.prøve, men det gik heller ikke.
Mistede bla min stilling som kontorass., men alligevel mener lægekonsulenten at jeg bilder mig mine smerter ind, at jeg skal komme i gang indenfor kontorområdet igen og på 37 t , dette endda på trods af, at både praktiserende læge og fagforening udtaler at jeg ikke kan klare det mere. Jeg er låst fast i et system hvor jeg bliver straffet pga manglende navn på en diagnose, så hvad gør jeg, når lægerne ikke kan gøre noget ?
Er på daglig stærkt smertestillende, men har alligevel ondt 24t i døgnet, og kæmper for at fungere bare LIDT i hverdagen!
Alle råd modtages gerne!
KH Sus

Kommentarer

  • Indstillinger
    Pu ha

    Lyder hårdt, har engang læst en bog, om stress og udstødelse af henrik Isager, beskriver netop muskel lidelser som kan være svære at give diagnose på. lånte den af min behandler som er Sentensbehanler. prøv evt. google senetensklinik eller sentensbehandler, de er super dygtige.

    håber du får hjælp
  • Indstillinger
    Muligvis hedder din diagnose Myofaciale smerter med triggerpunkter. Meget få ved noget om det. Meget lidt er skrevet om det.
    Myofaciale smerter er typisk rygsmerter der ligesom er punktformede - og hvad værre er - de flytter sig rundt i muskulaturen.
    Har selv haft problemet, men er først blevet hjulpet da jeg af tilfældets vej fandt en finsk læge i Fuengirola i Spanien der vidste noget om det, Penttii Rasti.
    Min finske læge behandlede mig på følgende måde:
    Han lokaliserede triggerpunkterne og gav dem hver især en lille lokalbedøvende injektion. Herefter masserede han bedøvelsesvæsken rundt i muskelmassen ved hvert triggerpunkt. Triggerpunkterne smeltede ligesom væk ved behandlingen. En behandling tager fra en halv til en hel time. Herefter lettede det på forunderlig vis, og jeg blev noget nær totalt smertefri fra at have levet i et smertehelvede og varierende intensitet i masser af år med alskens forskellige forsøg på lindring - som ikke virkede.
    Efterfølgende er jeg blevet anbefalet at prøve at tage et svensk præparat som købes i helsekostforretninger: Fortodol S. Det er baseret på gurkemajeekstrakt. Og guderne skal da vide, at jeg normalt ikke tror en smule på slige sager, men skidtet virker sgu. Og flere andre jeg har anbefalet det til har samme oplevelse.
    Så hvorfor ikke forsøge sig. En kapsel om dagen.

    En læge i New Zeeland, Jonathan Kuttner <jonathan@lifeafterpain.com>

    har et forrygende site

    Prøv at læse lidt fra hans site. Måske finder du det du søger dér.
  • Indstillinger
    Har du nogensinde fået scannet din ryg?
    Jeg har det ligesom dig og har haft det hele livet. I en alder af 63 år bliver jeg scannet. Det viser sig, at jeg er født med en meget svag ryg, og derudover var der kommet stenose til. Jeg blev opereret for stenose, men selve ryggen kan man ikke gøre noget ved.
    Nu er det helt tosset igen, men nu ved lægerne, at der er noget galt med min ryg. Så denne gang skal jeg have scannet hele ryggen, og derefter tages der stilling til, hvad der så skal ske.
    Men et langt liv med smerter, og ikke kunne klare et arbejde, det har ikke været morsomt. Jeg har brugt formuer på fysioterapi, træning, og ja, du kender det sikkert. Jeg har også fået psykologbehandling, som naturligvis ikke hjælper.
    Det værste har været, når man udtalte sig om, at det var psykisk.
    Men, det psykiske har to sider. Det kan i nogen tilfælde være psykisk betinget, men det kan altså også gå den modsatte vej. At det psykiske kommer af smerterne, og usikkerheden forbundet med, at man selv ved, at man ikke magter et arbejde.
    Jeg ved ikke hvorfor man er så hurtig med at kalde rygproblemer for psykiske problemer, før man har undersøgt ryggen ordentlig. Man kan kun se knoglerne på et røntgenbillede, hvorimod en scanning viser billeder helt inde mellem knoglerne. Det var her mit problem var.
    Man fandt også fire diskusprolapser.
    Jeg synes det er rigtig grimt, at man kalder en psykisk lidelse, før man har undersøgt problemet ordentligt.
    Sparer samfundet penge ved det? Er det derfor man gør det?
Log in eller Registrér for at kommentere.