Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-ring

Redigeret 24 november, 2010, 15:09 i Prævention
Hejsa, Jeg er startet op med p-ring for nogen dage siden. Synes jeg idag har lidt kvalme? tænker det er en bivirkning, mon ikke det går over igen? hvad er jeres erfaring? Var meget mistænksom, om jeg kunne finde ud af at sætte den op, men umiddelbart tror jeg det lykkeds. Synes dog godt den kan glide ned, men måske det skyldes at jeg bruger tampax? Synes jeg har skubbet den så langt op jeg kunne og føler den sidder om det jeg vil tro er min livmodermund.. ja det er ikke sådan når man ikke lige har øjne på fingrene :o)
Har du erfaringer du kan dele så vil jeg sætte stor pris på det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg genkender problemet med at P-ringen ikke bliver på plads.

    Det er vild irriterende og ubehagelig, især hvis man har menstruation og skal have en tampong oppe samtidlig.

    Er der nogen der har erfaring af hvordan man skal sette ringen op?

    På alle "how-to-put-it-in" guides virker det så nimt og det er aldrig nogen der skriver om hvis man har problemer med at få den op. Måske kan den ikke blive op uden skal ligge og "flyde"?

    Dele gerne jeres erfaring og især hvis I har tips&triks på hvordan det kan blive bedre?

    Jeg hade også kvamlme og har haft menstruation siden tre uger tilbage. Mit ene brøst er dessuden blivet helt vildt stort. Jeg tror og haber at det er biverkninger der forsviner om ikke alt for lang tid!
  • Indstillinger
    Kvalme er en af de "almindelige" bivirkninger, det skulle gerne aftage når du har brugt p-ring i et stykke tid (fx 3 måneder) Jeg plejer bare at sætte min p-ring op, hvis jeg kan mærke den er det for det meste fordi den ikke er langt nok oppe. Du skal ikke være nervøs for at den kan komme for langt op. i starten var en god måde for mig at indsætte den: Jeg satte det ene men på toiletbrættet så har man lidt mere plads at gøre med. Men ja sæt den så langt op som muligt så tilpasser den sig helt automatisk :D held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.