Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dating...igen

Ja nu må jeg så skrive igen...sagen er at jeg skal på dates igen...og et eller andet sted er jeg bare så h...nervøs for det.

Hvad er jeg nervøs for? At jeg ikke kan leve op til deres billede af mig ? At de ikke kan leve op til mit billede af dem - at jeg kommer til at drikke for meget...ikke kan finde balancen - at vi ikke kan tale- at jeg er for dum for ubegavet - ikke pæn nok - ikke smart nok ...at jeg er for skrap ..for intetsigende for fræk ...ja alt muligt simpelthen?

Kort sagt (kan jeg se ...og det er piiiinligt) jeg aner ikke hvordan jeg skal begå mig UDEN sex ? Jeg kan simpelthen ikke tage den med ro på det her område fordi ...jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre .

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at var han den rette ja så var jeg ikke så nervøs ...det eneste område jeg ikke har denne her angst på er sex?

Det er jo forfærdelig at jeg ikke kan det her ?

Jeg ved at jeg ikke må få for meget at drikke ..for så blir jeg ligeglad - og det må ikke ske. Omvendt er det slet ikke mig bare at nippe til et glas vand...men gid jeg dog ku føre en samtale og så køre hjem igen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tilføjelse: Jeg har det der hedder en voldom sextrang og er ganske enkelt nødt til at motionere xtremt hårdt for at afreagere (dog kun 3 gange om ugen) - jeg har en ven jeg ser engang imellem ikke en jeg er interesseret i at bo med..men en hvor jeg gir los og så tænder han og osv.

    Med andre ord jeg har en mand ...der passer mine beskidte fantasier....og jeg ønsker en pæn fyr med et godt job...der kan det samme? Jeg ved ikke hvorfor det her kommer ind over frem for at lære mennesket at kende...men det er ligesom om "det er jo det de gerne vil ...og der sidder han og jeg ku godt tænke mig..ham..bare prøve?".

    Problemet er at jeg et eller andet sted da langt hellere vil have en kæreste.
  • Indstillinger
    Et eller andet sted lyder det som om, du skal et helt andet sted hen, før du om jeg så må sige "falder til ro" og kan få det, du aller helst vil; nemlig en god kæreste.

    For mig at se, bør du nok kontakte en psykolog og få lidt hjælp til, dels den måske noget ekstraordinære sextrang, dels dit alkoholforbrug og dels - og måske det vigtigste - dit øjensynlige problem med dit selvværd, for hvorfor er du så bange for ikke at være god nok, som den person du er?

    Jo, jeg tror faktisk, du vil have stor, stor glæde af at få noget professionel hjælp.

    Du vil så gerne have en god kæreste, men tror du virkelig, den person findes, når du samtidig har en bagdør åben til noget heftig sex med en anden, drikker dig fuld og måske bliver noget pågående???

    Du skriver under "modne mænd og kvinder", hvorfor jeg hele tiden har gået ud fra, at du er særdeles voksen, men nu er jeg noget i tvivl.
  • Indstillinger
    Tro ikke jeg blir sur over dit svar - for det var et godt svar!

    Jeg vil lige indskyde at jeg kun får noget at drikke i de her situationer, (ellers nyder jeg sjældent et glas vin endsige øl narko eller andet) der åbenbart er vildt grænseoverskridende får mit - åbenbart sårbare og skrøblige selvværd. Ja hvorfor hviler jeg dog ikke mere i mig selv og hvorfor har jeg så travlt ...med at camouflere det med vin ?

    Tja jeg er måske ...bange for at stå ved mig selv som den jeg er? Det må jo være noget i den retning!

    Og det med at have en anden i bagdøren ja det er usmageligt...jeg kan godt se det.

    At have en sextrang synes jeg derimod er sundt...

    Men det her må jeg arbejde med og afklare...og det vil jeg indrømme blir svært....jeg har ikke råd til andet end at klare det selv eller over det her medie.

    Tak for alvorsordene og sparket!

    Andre er velkommen til at skrive hvordan de måske har tacklet samme problem...at sælge sig selv via sex og ikke de værdier man ellers står for og har.

    Det er den eneste måde jeg har kendt og brugt.
  • Indstillinger
    Du bliver nød til at få noget hjælp til at turde være den du er på godt og ondt, som man siger. Jeg tror ikke et øjeblik på, at det er noget du kan klare alene, for helt ung kan du jo ikke være når du skriver under denne debat. Lotte har skrevet et super godt indlæg til dig lyt til hendes kloge ord.

    Du bliver nød til at skifte adfærd, og beslutte dig for at de første gange I er sammen, så skal der ikke være sex mellem jer. Den første dating skal være et neutralt sted, måske et sted med musik som kan aflede lidt den selvfølgelige spændte og nervøse stemning. Hyg jer med lidt mad og et enkelt glas vin eller øl, og begynd at snakke sammen, helt naturligt og uden at du tænker på at det er dig der har eneansvaret for en hyggelig aften. Du skal ikke underholde ham eller omvendt, men bare snakke naturligt sammen.

    Du skal lære at du er god nok som du er, for du har ikke andre alternativer. Hold dig lang væk fra at begynde en samtale om sex, det hører ikke hjemme på første dating, han kan misforstå det og tro at du ikke har andet i hovedet. Lyt til hvad han har at sige, lad ham starte ud og bliv ikke nervøs for kunstpauser. Det er ikke pinligt for I skal jo lige lære hinanden at kende inden man kan kommunikere helt naturligt sammen.

    Jeg synes sex skal komme på tale når I ved lidt om hinanden, føler tryghed ved hinanden og når man mærker der er en kemi. Ellers sælger du dig selv igen med sex, og det tror jeg ikke er vejen til en ”pæn fyr med et godt job” nu smiler jeg til dig…

    Jeg mener egentlig ikke normalt at det er forkert at gå i seng sammen den første aften, det kan sagtens være rigtigt. Men ikke for dig der bliver helt overgearet og ikke kan styre det, og så er jeg bange for at du skræmmer den pæne fyr væk.

    Du kan komme gruelig galt af sted en dag, hvis du fortsætter med at tilbyde dig med sex frem for med hvad du som person og menneske har at byde på.

    Trist at du aldrig har lært og kendt til andet, men det er aldrig for sent, at begynde at få lidt selvtillid og selvværd.

    Jeg ønsker dig held og lykke.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Man kan godt nok komme ud at ”svømme” en gang i mellem.

    Jeg gik ind i en debat om dating, hvordan og hvorledes – invitere hjem eller ej første gang. Så fortsætter debatten i en ny tråd, og efterhånden åbner der sig et billede, der handler om noget helt, helt andet.

    Kære Nikoline.
    At have en sextrang er sundt, ja, men at have en så voldsom trang, at du er nødt til at motionere ekstremt hårdt for at afreagere, er IKKE sundt.

    Det er fint, at du som sådan ikke har et alkoholproblem, men at du føler det nødvendigt at drikke dig mod til er heller ikke sundt.

    At kun kende til at ”at sælge sig selv via sex og ikke de værdier man ellers står for og har.” - er bestemt heller ikke sundt; ja jeg vil kalde det direkte usundt og farligt.

    I den anden datingdebat skriver du d. 19/10: ”...kan situationen jo have ændret sig og jeg tænker "hvorfor gjorde jeg dog det" og omvendt så fortrænger jeg ret hurtigt....så skyld og skam har en meget lille plads hos mig. .. ”

    Fint nok at have ”beskidte” fantasier, men er der en grund til, at du har behov for netop det? Jeg har et eller andet indtryk af, at du føler behov for at blive ”straffet”, at du har lært, at du ikke er en ”sød pige”? At du skal gøre, hvad der bliver dig budt – også selv om, det måske ikke lige er det, du selv føler?

    Kære ven, jeg tror desværre, du har en ret så voldsom ”bagage” at slæbe rundt på, og den behøver du virkelig hjælp til at få bearbejdet.

    Netdoktor er et debatforum, og forhåbentligt kan du få nogle gode og brugbare råd, men det er altså et forum for helt almindelig lægfolk, og jeg har i hvert fald slet, slet ikke den indsigt til at overhovedet at kunne hjælpe dig på den måde, som jeg tror, du har behov for.

    Jeg har forstået, at du ikke har økonomisk mulighed for at kontakte en psykolog, men det handler vel også om, at du skal frem til den ”bagage” du tumler med, før man kan finde ud af hvilken hjælp, du har brug for.

    Jeg vil nu foreslå dig, at prøve at beskrive, hvis du vel at mærke kan, hvad det kan være, du har været udsat for, og så sætte indlægget ind i debatten under ”Sind og psyke”. Der har jeg nogen gange læst nogle meget kompetente indlæg fra personer, der virkelig lader til at vide, hvad tingene kan dreje sig om. Der kan du måske også få forslag til hvor du kan henvende dig for at få den hjælp, som du virkelig har brug for.

    Og det kan gerne være personer, der måske slet ikke kommer på denne side – og derfor slet ikke ser dit indlæg her.

    Jeg undskylder på forhånd, hvis der er noget jeg helt og aldeles har misforstået, men jeg må indrømme at ved at læse de her to debatter igennem, så sker der noget hos mig, der får hårerne til at rejse sig, og jeg fornemmer virkelig en stærk blinkende alarmklokke, der også kimer meget højt.
Log in eller Registrér for at kommentere.