Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mælk allergi

Redigeret 5 april, 2010, 09:07 i Allergi
Hej alle

Min søn på 5 år har konstaterede mælk allergi.

Er der nogen herinde der ved om der findes en hjemmeside hvor man kan købe kalk-erstatnings produkter i stedet for mælk o.l.

hvis der er nogen der har erfaring med mælk allergi, så vil jeg meget gerne ved ALT.

Mange tak for hjælpen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mælkeallergi kan være udløst af kviksølvforgiftning / kviksølvbelastning, da kviksølv specifikt ødelægger det enzym, som skal nedbryde kassein (ostestof).
    Prøv en mælkefri og gerne også en glutenfri diæt i en periode og se om dit barn får mindre symptomer, men husk at være 100 % konsekvent.
    Ved spisning af et produkt, som ikke tåles, så tager det ca. 3 uger før det er helt ude af kroppen igen.
    Man kan sagtens lave en sund og nærende kost uden mælkeprodukter og hvedemel.
  • Indstillinger
    Hej :-)
    Jeg fandt denne side :

    http://www.meadjohnson.dk/home-dk/overf ... efri-kost/

    Når der er konstateret mælkeallergi ved en læge, gives der tilskud til erstatning for mælk.
    Hvis du vil give kalktilskud ved siden af, skal du også give magnesium og endelig D-vitamin.
  • Indstillinger
    hej alle igen :)

    Mange tak for jeres hjælp. Men jeg har stadig ikke rigtigt fået info. om hjemme side der henvinder sig til mælkallergiker, hvor man kunne købe forskellige produkter. Men det findes måske ikke.
    Jeg synes bare det er så svært og købe noget der erstatter mælk, vi fik heller ikke så meget info. om det fra lægen.

    Tak
  • Indstillinger
    Hejsa.

    prøv at smag provamel eller naturli foods soyamælk tilsat calcium. Den er fantastisk til morgenmad, men ikke så god til at drikke som et "glas mælk synes jeg". men den er god tilsat vanilje. :-)
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har så ikke fået konstateret mælkeallergi hos lægen. Hudlægen ville ikke engang teste mig, da jeg blev sendt derhen for at blive undersøgt for det. Må prøve igen.
    Men har fået det at vide af naturlæge som lille, at jeg var allergisk overfor mælk. Har altid undgået mælk så vidt muligt. Jeg får ofte eksem i det ene øre af mælk (især når jeg spiser ost).
    Noget andet er, at jeg dog har fået konstateret laktose intolerens. Det er mælkesukker, man ikke kan tåle så godt. Det har noget med maven at gøre. Hvis man har laktose intolerens, har maven svært ved at fordøje mælkesukkeret, som er i mange madvarer. Jeg har for mange år siden og i flere år frem troet, at mine mavekramper skyldtes at jeg spiste for meget, men det har så vist sig, at det var pga. mælkesukkeret.
    Jeg kan anbefale mælk uden laktose, som Arla har. Den er lyseblå, og der står "uden laktose" på.
    Se billede af den her:
    http://www.arla.dk/da/Produkter/Brands/ ... aelkedrik/
    Det kan fås i f.eks. nogle føtex, kvickly osv. Kan anbefale at I kigger på http://www.naturli.dk
    De har også opskrifter.
    Kan også anbefale helsebutikker eller specielle butikker som sælger varer til nogen som f.eks. ikke kan tåle mælk.
    Irma sælger is uden mælk i. Det hedder Tofuline is... Det smager rigtig godt. ;-)
    I kan også søge webbutikker på nettet som sælger madvarer uden mælk i.
    Jeg har været overrasket over, hvor meget der sælges uden mælk i.
    Det er bare om at prøve sig frem...

    Held og lykke med det hele..
Log in eller Registrér for at kommentere.