Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

BLODTRYK OG HJERTERYTME

Redigeret 25 maj, 2010, 12:07 i Hjerteproblemer
Hej
Jeg fik for nogen tid siden lavet et hjertediagram som vidste udslag som lå indenfor de grænser som er normalen - men der var udslag som foruroligede min læge men på sygehuset talte jeg med en overlæge som havde set masser af hjerte diagrammer og han sagde at det var atypisk men ikke noget problem da udslagene lå indenfor grænserne.

Nu har jeg haft en blodtryks måler på i 24 timer - igen med udslag på den nederste mellem 90 og 105 -- over 24 timer 134/88 - med natten sov utrolig uroligt på grund af målingerne som vækkede mig af og til.

Nu er spørgsmålet::

Er der sammenhæng mellem disse to målinger?? Vil nødig tage piller hvis det kan undgåes.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har lidt svært ved at forstå, hvad du mener. ??

    Men hvis det er fordi blodtrykket svinger, så er det ganske naturligt. Mit falder meget om natten. Og det er rigtig godt. Det var værre, hvis det var højt om natten også.
    Måske en anden bedre forstår , hvad du mener.
  • Indstillinger
    HEJ JEG HEDDER MARTINE ! JEG HAR LIGE ET SPØRGSMÅL : HER I DAG VAR JEG HOS LÆGEN FOR AT FÅ MÅLT MIT BLODTRYK, OG SELV OM JEG HIDTIL HAR FÅET AT VIDE, AT DER IKKE ER NOGET GALT MED MIT HJERTE, FRYGTER JEG ALLIGEVEL ALTID, AT DER ER NOGET GALT MED MIG, DA JEG ER RET SÅ SYGDOMSANGST GENERELT. JEG VAR RET NERVØS I DAG UNDER MÅLINGEN, SELV OM JEG PRØVEDE AT SLAPPE AF, KUNNE JEG IKKE OG JEG SPÆNDTE I HELE KROPPEN, OG TRAK VEJRET OVERFLADISK. JEG ER IKKE BANGE FOR LÆGEN, MEN BANGE FOR, HVAD TALLENE PÅ SKÆRMEN DE VISER. OG MIT BLODTRYK VAR PÅ 150/79, OG MIN PULS PLEJER AT VÆRE PÅ 60, NÅR DEN BLIVER MÅLT MANUELT, FOR DER ER JEG IKKE SÅ NERVØS, MEN I DAG VAR DEN HELT OPPE PÅ 111. JEG ER NU, MEGET MEGET BANGE OG NERVØS FOR OM JEG HAR FOR HØJT BLODTRYK. MIN LÆGE SIGER, AT DET ER HELT NORMALT I BETRAGTNING AF MIN EKSTREME NERVØSITET. OG DER SKAL INTET GØRES VED DET. MEN JEG ER MEGET, MEGET BANGE NU. JEG HAR FØR FÅET MÅLT MIT BLODTRYK, HVOR DET HAR VÆRET LIDT HØJT LIGESOM NU, FORDI JEG HAR VÆRET NERVØS, MEN JEG ER ALTSÅ VIRKELIG BANGE NU. 1 GANG, HVOR DET LYKKEDES MIG, AT SLAPPE NOGENLUNDE AF UNDER MÅLINGEN, VAR MIT BLODTRYK PÅ 123/73. MEN NU ER MIT BLODTRYK ALTSÅ HELT OPPE PÅ 150/79. JEG VAR GODT NOK OGSÅ NERVØS UNDER MÅLINGEN, MEN ALLIGEVEL ! JEG TVIVLER LIDT PÅ, AT MIT BLODTRYK ER NORMALT, OG JEG HAR SVÆRT VED AT TRO PÅ AT JEG IKKE BØR VÆRE NERVØS, SOM LÆGEN SIGER. ER DET NORMALT, AT HAVE ET BLODTRYK, PÅ 150/79 OG EN PULS PÅ 111, HVIS MAN ER NERVØS ? NÅR ENS PULS MÅLT MANUELT LIGGER OMKRING DE 60, KAN MAN SÅ ALLIGEVEL GODT HAVE FORHØJET BLODTRYK ? HÆNGER DE TO TING SAMMEN ELLER EJ ? NOGLE GANGE ER JEG LIDT SVIMMEL. MIN LÆGE MENER AT DET ER FORDI AT JEG NOGLE GANGE IKKE FÅR DRUKKET NOK (JEG PRØVER ELLERS AT HUSKE DET) OG FORDI AT JEG SPÆNDER EKSTREMT MEGET I MINE SKULDRE. ER DER NOGEN HER, DER HAR PRØVET, AT HAVE ET NORMALT BLODTRYK, OG SÅ VÆRET NERVØS, HVOR BLODTRYKKET SÅ ER STEGET SÅ VOLDSOMT ? JEG HÅBER AT DER ER NOGEN HER, DER KAN SVARE PÅ MINE SPØRGSMÅL, DA JEG ER VOLDSOMT BANGE FOR, AT JEG HAR FORHØJET BLODTRYK, FRA MARTINE ! :O(
Log in eller Registrér for at kommentere.