Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fnat

Redigeret 30 september, 2010, 21:54 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg har været på et plejehjem og besøgt en dame, i mandags, hun har så fået konstateret fnat i torsdag, kan jeg behandle mig med Nix uden at vide om jeg er blevet smittet eller ej? Eller skal jeg vente til jeg får symptomer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Almindeligvis er det da ikke nogen god ide at behandle for sydomme, man måske slet ikke har.

    Så umiddelbart vil jeg foreslå dig at ringe til din læge i konsultationstiden og spørge der - det er jo ikke sikkert, du er blevet smittet.
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg havde i sommers mistanke om fnat lige inden jeg skulle ud at rejse. Jeg kunne ikke nå at komme til egen læge, da jeg skulle rejse 24 timer senere. Jeg ringede til vagtlægen, som sagde, at jeg roligt kunne tage en behandling, selvom mine symptomer ikke var helt typiske for fnat.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg hurtigt tage en behandling, så du ikke kommet til at smitte videre!

    Mvh fisken
  • Indstillinger
    Jeg synes godt nok, det lyder som en noget underlig læge, der mener, man bare skal tage en behandling for fnat, selv om symptomerne ikke er typiske. Man kan således komme til at sløre, at man måske fejler noget andet og mere alvorligt.
  • Indstillinger
    hej. jeg er virkelig bange for at jeg har fået fnat i "nederste"del..
    fordi det klør og nogle gange begynder det at bløde.
    Men er bange for at fortælle mine forældre det, så tænkte på om man kunne
    gå ned på apoteket og købe det i håndkøb eller skal man gå til lægen.?
  • Indstillinger
    hej der var en der havede lånt mit håndklæde på min skole. Og jeg vidste ikk at han havde fnat og det er 2 uger siden han lånte det så ved ikk om hans var udbrudt der. pls hjælp miig. ved ikk om jeg har fået det nu
  • Indstillinger
    Jeg vil lige sige at hvis du har været i nærheden af en med fnat, bør du behandles for det. Altså hvis i har haft kropslig kontakt. Jeg har selv haft fnat to gange nu, netop fordi nogen folk ikke blev behandlet mod det sidste gang. og fnat creamen er ikke ligefrem den billigeste. Men jeg var også selv til læge første gang, og forklarede at jeg havde været i nærheden af en med fnat, og han mente derfor jeg skulle tage en kur selvom han ikke var sikker. den hjalp intet, så jeg rendte med det i 6 måneder, og de 4 af månederne var jeg i praktik i en børnehave. Heldigvis fik jeg ikke smittet nogen af børnene. Meget heldigt :)
    ved godt opslaget er gammelt, men ville lige fortælle alligevel.
Log in eller Registrér for at kommentere.