Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Penis fraktur

Redigeret 6 november, 2009, 03:04 i Mandlige sexproblemer
Hej

For ca. 8 uger siden "knækkede" jeg min penis under samleje.... Nok noget af det værste vi mænd kan opleve.

Jeg er 36 år , meget sportstrænet, sund og stærk og har et helt normalt....men måske meget aktivt sex liv.

Det kostede mig 11 dage sengeliggende på hospitalet og totalt forbud i mod fysiskudfoldelse af nogen art.

Jeg er nu i fuld gang med "genoptræningen" og umiddelbart fungere det hele normalt, bortset fra jeg stadig kan mærke de sting der sidder indvendigt. Det kan give lidt smerter. men i bund og grund er det ok.


Umiddelbart virker min penis lidt mindre smidig og langt mindre flexibel. Men allerværst... den er mindre end før operationen ???? kan det passe eller kan det hænge sammen med de syninger der fortsat er (indvendigt)

Hvad anbefales der af "genoptræning" jeg tænker på massage, olie ????? what ever.... der kan hjælpe ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Puha, det lyder som en grim omgang.

    Jeg bliver dog lidt forvirret, når jeg læser dit indlæg, for det kan da ikke passe, at du har ligget 11 dage på sygehuset og i den tid overhovedet ikke har fået eller søgt information om, hvad det er for et indgreb, hvilke konsekvenser, hvor lang tid, det er om at hele osv.

    Prøv en gang at beskrive, hvilke informationer du - forhåbentligt da - har fået. Så kan det være nogle kan komme med et par fif.

    Min mand blev opereret i penis i foråret, og selv har jeg desværre også fået stiftet bekendtskab med sygehusvæsenet for nyligt, og både min mand og jeg blev da uden videre fuldt informerede om, hvordan og hvorledes.
  • Indstillinger
    Hej lotte123

    Jeg har fået god information under hele forløbet... om skadens omfang, indgrebet og hvad jeg må og ikke må osv. og de har generelt været søde og dygtige på alle fronter.
    Men da jeg var indlagt, handlede det jo mest om selve skaden, operationen og smerter osv. på det tidspunkt.

    Men nu hvor jeg er i fuld gang med min normale fysiske udfoldelse er det nærmest umuligt at få lægerne i tale og det eneste de har sagt er at det er godt at genoptage min fysiske træning og helt fint med sex. Kun godt....:-)

    De har hele tiden oplyst mig om at det hele nok skal blive godt igen, men samtidig at der kan opstå komplikationer når man tisser og evt. med rejsningen..

    Jeg har ingen problemer med vandladning. Det er helt normalt.

    Min rejsning er fin og hård som før operationen.... dog ikke i hovedet ... der virker lidt blødt og helt klart mangler følelser... Igen siger lægen at det kun er tiden der kan hele og at det vil tage op til 6 md. før det er helt normalt igen...

    Skaden var slem .. begge svulmelægmer og urinrør var revet over....


    Men jeg har svært ved at accepterer at jeg ikke kan "træne" eller lignende for at optimere helningsprocessen ?? Øvelser... Creme... er det godt at onnanerer ? holde rejsning så længe som muligt?? eller hvad som helst der kan hjælpe mig på vej ??
    Måske lyder det hele lidt tosset men jeg vil gøre rigtigt meget for at sikrer mig at alt bliver perfekt igen... men hvad ?

    Alle råd modtages med glæde :-)
  • Indstillinger
    Nå, det var da godt, du har fået information; det fremgik bare ikke så tydeligt.

    Du har været igennem en stor omgang, og du må nok forvente at heling jo tager den tid heling tager, men når du nu har fået at vide, at du gerne må "det hele", så vil jeg da mene at en god massage med olie nok er en rigtig god ting, og så er det vel ikke at foragte, hvis det kan gøres af en anden hånd, end din egen? Men måske netop sådan en gang massage, vil sikkert være god til at finde ud af, hvor der skal "arbejdes" lidt mere.

    Min mand blev opereret for en krummerik i foråret, og fik der at vide, at han altså på den konto måtte aflevere en cm eller to, så det er muligvis noget, man må indstille sig på ved operation i de dele. Som hans kone kan jeg nævne, at jeg altså ikke har bemærket noget problem mht. den nu mindre størrelse, men selv om der nu er gået over ½ år så kan både han og jeg stadig godt mærke noget "knudeværk" omkring syningen - det er dog kun noget vi kan mærke, når vi mærker med hånden - der er ingen ændring i sexlivet, eller følelsen omkring det. Han har dog nu fået et lille problem, da hans forhud er blevet lidt for stor, og det driller ham ind i mellem, så måske han må ind og få "klippet" lidt af den.

    Jeg tror egentlig "bare" du må væbne dig med lidt tålmodighed, så skal det hele komme på plads igen.

    Held og lykke.
    Håber dog, at der findes en mand eller to, der måske kan komme med et par andre fif til dig.
  • Indstillinger
    Vil lige starte med at sige at du har min dybeste medfølelse for din skade. Det lyder virkelig rigtig, rigtig grimt. Jeg var faktisk slet ikke klar over at man kunne komme ud for en sådan skade, og har derfor desværre ingen gode råd. Egentlig er jeg bare så nysgerrig for at høre hvordan det kunne ske. Måske dine erfaringer kunne komme os andre, skræmte mænd, til gode. Tog du tilløb og ramte ved siden af? Eller hvad skal der til?
  • Indstillinger
    Tak for tips og positive tanker...


    Kan umiddelbart bekræfte at alt fungerer godt og jeg skal egentligt bare bruge lidt mere tid på det hele i sengen.... Hun syntes det er dejligt... mere oralt... varieret med "vandring" :-)



    Uheldet skete under helt normale forhold. Standart "missionæren".. Ikke noget med tilløb eller hoppe ned fra noget.. Et ganske normalt hurtig tur i sengen hvor hun virkeligt skulle have "tur". Jeg røg ud og ramte ved siden af ..... meget uheldigt og med et nærmest katastrofalt resultat.

    Er i øvrigt lidt mere positiv end da jeg skrev indlægget. Den begynder så småt at se normal ud også vedr. størrelsen.............Pyha ;-) Så nu skal der bare trænes.
Log in eller Registrér for at kommentere.