Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

urinvejs problemer 5-8 årig piger

Redigeret 31 oktober, 2009, 06:24 i Førskole- og små skolebørn
Vi har en pige på næsten 8 år, som har haft problemer med infektioner ved sine nyrer nu snart i 3 år. Vi har været inde og ude af sygehuset og hos lægerne meget tit. Hun har ingen fejl i kroppen, nyrerene og blære er fine.
Hun er på pencilin on off hele året, dog mest i efteråret og vinter.
Hun får feber og hendes urin lugter kraftigt. Lægerne fortalte os på sygehuset at lille piger har et meget kort urinrør og vejen fra trusserne til nyren ikke er ret lang. Så det skulle være årsagen til de hyppige infektioner.
Men er der nogle i dette forum som har gode råd høre vi gerne.
Vi har prøvet rigeligt væske
Tranebærsaft og Bio strahl
Hyppige toiletbesøg
God hygiejne
Det næste jeg vil forsøge er kogning af trusser, trusseindlæg og varme fødder.
Mange hilsner
Dorthe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du nævner det ikke - forhåbentligt fordi det er helt irrelevant og en rutine, der forlængst er indført, men jeg spørger lige alligevel: Hvordan tørrer hun sig efter afføring? Jeg formoder det naturligvis altid er bagud, men nu er hun ikke så gammel, så bliver det også gjort godt nok, så der helt sikkert ikke sidder bare en lille smule afføring tilbage, som kan komme frem til urinvejene?


    Jeg læste i et andet indlæg på et tidspunkt, at det faktisk var årsagen til at en lille pige have døjet i årevis, og der så på et tidspunkt endelig var en årvågen læge, der fik tænkt den tanke.
Log in eller Registrér for at kommentere.