Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Venstre kind føles mærkelig

Redigeret 3 november, 2009, 07:50 i Åben debat om hjernen
Hej.

Det kan godt være at dette lyder skørt, men er virkelig bekymret som jeg aldrig har været før.

Jeg er en ung pige på 20 år, som er meget bekymret over mit helbred på det sidste, fordi jeg pludselig i en periode følte mig svimmel, træt og fryser meget. Jeg fryser stadig mi og er stadig træt. Jeg bestilte en tid hos min læge, hvor jeg fik taget mit blodtryk og blodsukker, som viste sig at være normal. Efterfølgende fik jeg 3 blodprøver - en hæmaglobin, d-vitamin og tror den tredje var noget med calcium, magnesium eller noget i den retning. Derudover fik jeg en EKG-test.

Resultaterne viste at jeg havde underskud på d-vitamin, og havde høj puls under EKG-testen, men lægen sagde at mit hjerte slog normalt og de andre prøver var normale. Siden 3 uger har jeg taget d-vitamin hver eneste dag, men føler ikke rigtig at forholdene har ændret sig.

Jeg føler mig stadig træt og fryser konstant. Nu har jeg pludselig en mærkelig følelse i venstre kind. Jeg kan godt mærke kinden, men den føles anerledes iforhold til højre kind, som om den sitre eller et let bedøvet. Jeg har ikke smerter i den. Dette fik mig til at bestille tid hos tandlægen, fordi jeg har en visdomstand i venstre side. Efterfølgende ringede jeg til min egen læge og prøvede at forklare, hvordan min venstre kind har det, men havde svært ved at forklare følelsen. Min læge mente ikke at det var en god grund nok til at få en lægetid, så hurtig som muligst. Derfor har jeg først fået en tid i næste uge.

Er der nogen der har haft det lignene, som jeg har. Tror hvad det kan skyldes, og hvad jeg muligvis kan gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har selv prøvet det samme. Hvor venstre kind føltes mærkelig.
    Jeg tog til lægen, da jeg også havde hovedpine samtidig. Lægen fandt ingeting, og sagde alt var som det skulle.
    Efter ca. 2 uger besvimmede jeg. Jeg blev kørt på hospitalet, og de fandt ud af jeg havde 3. grads migræne.
    Jeg har idag anfald, hvor jeg falder om. Ikke så tit, men det sker. Men inden da, for jeg den mærkelige følelse ved venstre kind. Lægen har stadig den dag idag ikke fundet ud af hvad grunden til min kind er sådan der.
    God bedring.
    Mvh nesli
  • Indstillinger
    hej.

    Det lyder ikke rart. Jeg håber at du har fået det bedre. Jeg har været til lægen her for nyligt, og jeg blev kun undersøgt sådan at lægen slog på mine hulrum og ruskede mit hovede for at se om det gjorde ondt pga. af mistanke om bihulebetændelse. Herefter undersøgte han mine ører, men mine trommehinder fejlede ikke noget sagde han. Jeg synes selv at det var en tynd undersøgelse. Jeg ved ikke om jeg selv skal kontakte en speciallæge eller hvordan?

    Hvad synes i jeg skal gøre?
Log in eller Registrér for at kommentere.