Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge

Redigeret 1 december, 2009, 16:01 i Åben debat om infektioner
Min datter fik i juli 09 konstateret at hun havde haft kyssesyge efter længere tids sygdom, træthed og øvrige symtomer. Det var ikke længere i udbrud da blodprøverne blev taget.
Hun får stadig ondt i hovedet, ondt i nakken, ondt i halsen, ondt i ørene, kvalme og dårlig mave. Hun skrænter mindst en gang om ugen med disse symtomer. Hun har selvfølgelig også meget fravær fra skolen af samme årsag.
Vil høre om der er andre som har haft så voldsomme reaktioner og om det er normalt, at hun bliver ved med at have disse symtomer - her i oktober måned.
Er egentlig temmelig bekymret så derfor denne henvendelse

Hilsen en bekymret mor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har hørt at mononukleose - kyssesyge - godt kan vare op til et halvt år, og at det netop kan være ret så anstrengende, men jeg synes bestemt, I - eller din datter - lige skal konferere med lægen, og sikre at der ikke også er noget andet i vejen, men det behøver der altså ikke at være. Det ER en tung omgang, men jeg synes bestemt der jævnligt bør checkes med nogle blodprøver o.l.
  • Indstillinger
    hvis man har haft kyssesyge er der flere ting at tage hensyn til ---vi har en ung mand i familien som var ret syg i lang tid --med feber og ondt i halsen --han fik besked på ikke sport eller alkehol mindst et halv år efter han var symptom fri---han var meget træt i lang tid ---og ikke meget appetit--
    og hvis man ikke tager hensyn til sig selv --kan man få længere varende hoved pine--det er leveren der skal plejes ---derfor--kan man vel sagtens få kvalme hvis man har spist noget svært fordøjeligt
    men man hører også nogle som slet ikke har særlig gener ved den sygdom-
    så det er forskelligt hvordan man oplever den sygdom
  • Indstillinger
    Hej..
    Jeg har en datter der har lige de samme symtomer som din datter. Hun har faktisk været syg 1-3 dage om ugen siden sommerferien. Jeg har været ved at rive håret af mig selv over dette. Hun har nu fået taget blodprøver som viser at hun har haft kyssesyge på et tidspunkt. Men det er heller ikke i udbrud lige nu. Hun har konstant ondt i halsen, træt, ømme led, ondt i maven og feber. Lægen har sagt at det kan tage op til et år inden det er overstået, tør slet ikke tænke på det. Men dejligt at vide at man ikke er de eneste der har prøvet dette. Det har godt nok indtil nu været drøjt. Held og lykke med jer, håber i snart er over det.

    Mange hilsner Trine.
Log in eller Registrér for at kommentere.