Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhuden er væk !!

Redigeret 16 februar, 2010, 17:30 i Åben debat for mænd
Måske min oplevelse kan " hjælpe " andre der er i tvivl....... Ikke at jeg kan sige for eller imod endnu, men den første uges oplevelse har jeg i alt fald i klar erindring.
Efter 2 " små " forsøg tog jeg efter en del overvejelse skridtet, og fik fjernet
hele forhuden.
Jeg havde ved rejsning meget stram forhud, som kun kunne komme tilbage ved magt, og sad så som et tyk elastik bag hovedet og strammede så meget at det gjorde ondt, og berøring næsten var umulig. Underlig nok gjorde det ikke så ondt ved samleje, men anden kontakt var umulig ( hånd og mund )
Min partner, ja hun måtte jo nøjes med samleje, så noget måtte der gøres.
Cremen til at blødgøre virkede ikke og de 2 mindre operationer heller ikke.
Den første var et lille snit i forhuden for oven, og den anden var strengen bag på.
Torsdag den 15 kl 10 skulle jeg være på sygehuset, og blev godt modtaget, og " holdt i hånden " hele vejen til jeg forlod hospitalet igen ca kl 15.30
Efter en snak med lægen lige for operationen, blev det til at det hele skulle væk.
Jeg blev stukket 3 gange i roden, som egentlig ikke gjorde særlig ondt, og efter ca. 15 min var alt følelsesløs, og operationen startede.
Det tog under en halv time. man kunne mærke at lægen rørte ved penis, men ikke nogen smerte
Jeg kom ud i et hyggelig lokale med lænestole, og fik noget at spise, samt de drikkevare jeg ville have.
jeg måtte ikke tage hjem før man havde kontrolleret om det blødte fra stingene.
Det blødte dog lidt, så jeg skulle sidde med en ispose i ca. 20 min, og fik så en bandage på som sad tæt, til stanse blødningen.
Og så ud i bilen for selv at køre hjem.
resten af dagen og natten gik faktisk godt, og skulle så dagen efter selv fjerne bandagen.
Min penis var tyk / hævet så den fyldte hele bandagen også dagen efter, men pludselig om aftenen svandt den ind, og bandagen kunne falde af af sig selv.
Endelig så jeg hvad der var sket, og det så egentlig ikke så galt ud som jeg havde forventet.
Pungen var lidt sort/blå og lidt det samme med penis, men ellers ikke andet end man kunne forvente efter stingene og strabadserne.
Lokalbedøvelsen virkede stadig væk et døgn efter, men kunne godt mærke at den var aftagende, så jeg tog de 3 piller de havde anbefalet, bare for en sikkerheds skyld.
Det var lidt mærkelig at se min tro følgesvend se helt anderledes ud, og var også lidt nervøs for hvordan jeg skulle kunne ha' ham i bukserne uden " beskyttelse " af forhuden.
Det blødte en lille smule fra stingene, men havde købt nogle alm bind med vinger.......... så efter at jeg havde smurt lidt bedøvende salve på hovedet og stingene ( fik på hospitalet ) lavede jeg en lille hule af bindet, med den klæbende side ud af, og plastikken fra bindet uden på igen, og så var der en beskyttelse så jeg kunne få underbukser på igen.
Dette gjorde jeg i et par dage, og det hjalp mig med at kunne gå nogenlunde alm omkring, hjemme, jeg havde nemlig fået fri i en uge, så jeg ville ikke forcere noget, Bar se lidt tv og slappe af.
Den første dag hjemme var jeg i brusebad, og det var nemt og ikke noget problem, og så på med libressen igen, og ind i sofaen og se lidt tv.

Der har faktisk ikke været nogen smerter, i alt fald ikke mere end alm hovedpinetabletter kunne tage, så det var for mig lettere end ventet.

på 4 dagen tog jeg så chancen, det blødte ikke mere, kun ganske lidt, så af med bindet og underbukserne på.
Det var lidt underlig og lidt ubehagelig med blottet glans for første gang, men et par dage efter, var det til at holde ud, og nu ca 10 dage efter mærker jeg det kun en gang i mellem.

Jeg har selvfølgelig vågnet nogle gange med med rejsning, og det var ikke så sjovt, det kunne man mærke, og de første dage gav det også anledning til små blødninger, men var hurtig overstået, så alt i alt ikke noget at snakke om.

Stingene er begyndt at falde af, og udseende er også ved at blive " normal" så nu mangler jeg bare lige at få afprøvet om den stadig virker og hvordan følelsen er med min nye følgesvend.......

Må nok lige vente lidt endnu, men er spændt.

Min oplevelse til dags dato har været meget positiv, og kan kun sige at det har været mindre smertefuld og øm end forventet.
Hvordan fremtiden bliver, ja det vil tiden vise, men vil skrive lidt om det senere, det er jo det færdige resultat, og oplevelsen med sin kæreste der selvfølgelig betyder alt i forbindelse med operationens succes.

Håber at nogen kunne bruge bare lidt af min oplevelse :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Godt indlæg !

    Fik da lige svar der på nogen ting jeg gik og tænkte på. Fik selv fjernet forhuden for 4 dage siden og har egentlig været lidt bekymret, for den lignede jo noget fra en gyserfilm :) Men det sidste døgns tid har det nu hjulpet lidt på det. Synes det værste er det blottede hoved, uha det er ømt. Fik at vide at jeg skulle regne med to måneder før det var "hærdet" det sgu lang tid :) Er egentlig osse spændt på om den hærden har noget at sige mht. den seksuelle udholdenhed, for skal da ærligt indrømme at jeg ikke er den der holder overdrevent længe, måske osse på på grund af et meget følsomt hovede.
  • Indstillinger
    Lad os lige få en situationsmelding fra de 2 ny-omskårede.

    Hvordan går det med hærdningen af glans?
    Er arret ømt?
    Har I prøvet onani/samleje?
  • Indstillinger
    Ja, så er der gået ca 3 mdr. siden jeg blev omskåret.

    Alt er nu afprøvet :-) og det virker.

    Dog var jeg ved at blive utålmodig, men nok fordi jeg ikke var oplyst nok, eller nervøs for min beslutning.

    Jeg har de første gang haft problem med at den hurtig faldt, i alt fald var den ikke stiv nok til samleje..... men det var nok nervøsitit da der var ømhed ved berøring, specielt neden under.
    Og ornani var helt umulig, så det havde jeg indstillet mig på at skulle undvære .... snøft.
    Men men .... da de ca 2 mdr. var gået gik det stærkt, ikke noget problem med at glans var blottet, og samleje begyndte at gå godt, og nu er jeg rigtig glad for min beslutning.
    Ornani er ikke noget problem, og kalorius er blevet rigtig flot, og meget nem at holde ren.
    Jeg havde meget stram forhud, så munderotik gjorde meget ondt. når forhuden var tilbage strammede det så meget at smerten gjorde at den faldt, så der var ikke meget af det før i tiden. NU er det det næsten det bedste, ingen smerte, helt fri plads til begejstring, og det at der er fri plads, gør faktisk at den virker størrer.
    Så kæresten, ja hun er glad for både udseende og funktion.
    Jeg kan kun anbefale at få det gjort hvis problemet er stort.
    Og følelsen er bestemt stadig til stede...... smiler

    Skriv hvis du vil vide noget, kigger ind en gang imellem.
  • Indstillinger
    Jeg kan osse lige bidrage med min operation i dag...

    Jeg fik fjernet forhuden efter to gange med små indgreb, hvor der blev lagt et mindre snit (et dorsalt snit). Begge gange viste det sig at snittet ikke var tilstrækkeligt, og det endte så med, at jeg gik all-in i dag.

    Indgrebet var ganske harmløst, lokalbedøvelsen tog 90% af smerterne på operationsbordet, og lægen sagde bagefter at alt var forløbet efter planen. Jeg fik ikke bandage på, men en masse bind, så kalorius var pakket godt ind bagefter. Da jeg kom hjem tog jeg et par strammere boksershorts på, så penis kunne ligge op ad maven, og derved undgå mere blødning end højest nødvendig. I løbet af dagen har jeg lagt bind omkring, hvis blødningerne skulle starte igen.

    Blødningerne er her til aften stoppet, og jeg har været på toilet og fået set resultatet. Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds - havde forventet et værre syn end det var tilfældet. Den "løsere hud" på skaftet op til glans er hævet, men ikke voldsomt. Syningerne er flotte og jeg synes klart at det ser pænere ud end penis efter dorsalt snit. Foran ved strengen er der en meget lille lap af hud, som stadig er helt blå, men man ænser den nærmest ikke. Der har heller ikke været nogen problemer med at tisse. Panodiler tager smerterne. Det mest smertefulde har været da bedøvelsen stoppede, og penis automatisk begyndte at rejse sig, så det blødte en smule ved stingene. Den falder dog hurtigt igen når smerterne melder sig ;) Jeg har i de sidste par uger prøvet at gå med forhuden trukket tilbage, så glans kunne være lidt forberedt på at få trukket dynen af sig i dag.

    Alt i alt er jeg indtil videre meget tilfreds med at have taget skridtet fuldt ud, og jeg glæder mig til at se den i aktion igen. Specielt mentalt føler jeg mig allerede bedre tilpas, selvom det kan lyde dumt. Det er bare anstrengende at vide at man har en forhudsforsnævring, og det kan let ødelægge ens oplevelser med sex så man lidt kan miste lysten pga. smerter. Sådan har det flere gange været i mit tilfælde, hvor smerter har flyttet fokus og man i stedet koncentrere sig om at skære en grimasse fordi det gør så ondt. Derfor er det også en kæmpe lettelse at vide, at man ikke i fremtiden skal bakse med det lort, som man ellers har været vant til gennem årene.
Log in eller Registrér for at kommentere.