Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Erklær krig, hvis I ikke har det godt!

Som majati7 (pia) opfordrer i hendes indlæg "Patientforeningen Danmark..." og som jeg opfordrer i indlægget "ekstrabladet d.28.9.2009", så gå i krig for et bedre helbred som stofskiftesyg, hvis du ikke har det godt. Man hører og læser fra lægefaglig side, at et lavt stofskifte er nemt, effektivt, simpelt, bivirkningsfrit at behandle med eltroxin (jeg går dog ud fra dette er forfattet, før den nye eltroxin:-)). Jeg mener også gentagne gange at have læst at "man får det som tidligere, når man er velmedicineret" - jeg kan dog ikke direkte finde denne formulering p.t.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... lavt-3.htm Der skrives dog her: "Undersøgelser af livskvaliteten hos patienter med for lavt stofskifte tyder på at enkelte patienter ikke føler sig helt raske trods normalt stofskifte på behandling med stofskiftemedicin. Årsagen til dette er uafklaret".
Her tænker jeg først – det er der jo ingen læger, der indrømme overfor patienten og dernæst: jamen så får det afklaret - forsk dog noget mere i stofskiftesygdomme og andre indokrinologiske sygdomme!! Alle de kvinder (og mænd) der i årevis har affundet sig med alle mulige hentydninger til, at deres symptomer ikke skyldes stofskiftet ……. på trods af de har en stofskiftesygdom …… måske endog på trods af de ikke har andre sygdomme ... og måske endog på trods af de havde et godt fysisk og psykisk liv, før de fik en stofskiftesygdom .... endelig, på trods af, de har symptomerne tilfælles med et hav af andre stofskiftesyge!

Som Carina70 skriver i hendes indlæg "stofskiftepatienter på lykkepiller", så fornemmer jeg da, vi efterhånden er mange, der undrer os! Undrer os over hvorfor alle de stofskiftepatienter, der ikke får det godt trods "vellykket medicinsk behandling", bliver ordineret lykkepiller – måske på trods af de ikke føler sig deprimerede, eller aldrig havde været det, før de fik en stofskiftesygdom - og på trods af det ikke engang hjælper på de symptomer, de slås med.
Carina skriver videre, at måske må man bare lære at acceptere det, samt acceptere at læger ikke er mirakelmagere. Dette er netop det værste af det hele, at det er patienterne der resignerer - det burde da i det mindste være lægerne, der indrømmede, at de ikke kan hjælpe, i stedet for at vende billedet og give alle mulige forhold i patienternes liv skylden herfor. Her mest af alt patienternes psyke (somatisering, hypokondri, depressiv m.v.)!!!!

Så for jeres egen skyld, og for hele sygdomsområdets skyld, så kæmp for at få lydhørhed overfor hvad I selv mener m.h.t. jeres stofskiftesygdom. Samtidig, jo flere henvendelser, der er fra patienter, der slår fast, de er overbevist om, det er p.g.a. deres stofskiftesygdom, de ikke har det godt, og at de altså ikke føler sig hjulpet på den eksisterende behandling - da kan de (lægerne) da for po.... ikke blive ved med at sidde stofskiftepatienterne overhørig! Det kunne måske blive en slags indirekte folkekrav, at stofskiftepatienterne kræver lægevidenskaben på banen!!

Med ønsker om det bedste helbred til alle!

Ayla

Kommentarer

• FLOT SKREVET OG DU HAR DA SÅ GANSKE MEGET RET ......
  • Ja, hvor er Thyroidea Foreningen henne, de burde være i alle medier lige nu og kæmpe for os og gøre opmærksom på nødvendigheden af mere forskning og at selv om vores tal er fine er vi dødssyge i perioder.
  • Nej, det er ikke til at fatte en stor patientforening ikke har været synlige i medierne. De må jo have en magt til at blive hørt. Vi andre enkeltpersoner har bare ikke de muligheder. Det handler ikke om at være medlem eller ikke. Derfor er det godt at vi har de facebookgrupper hvor alle har fået en fin behandling. Og vi er mange der har kæmpet for alt få vore medmennesker gjort opmærksomme på problemstillingen. At lægerne ikke endnu er med os er helt uforsvarligt.
  • Jeg har læst den overskrift flere gange. Hvor den god.

Jeg undrer mig gang på gang over det danske sundhedsvæsen.
    Der er noget, der fungerer meget dårligt. Jeg føler mig selv fortabt i dette system.
    Det er dog noget helt andet medicin, det drejer sig om. Men måske burde vi erklære krig. Der er noget forkert.

Jeg har en følelse af, at pengene vi bruger på sundhedsvæsenet, kunne udnyttes langt mere effektivt.
    Jeg undrer mig også over, nogle mennesker, stoppede deres syge mor i en bil og kørte til Berlin, hvor hun blev indlagt og hjulpet. Undersøgelserne blev gjort med det samme.

Herhjemme skal man jo vente og vente. Den første undersøgelse er blevet forældet, så den skal ofte laves om.
    Det er ikke noget, jeg finder på. Jeg har set det med vores hjertesyge ven.
    Nåe ja, ærlighed varer længst, det er nogle år siden. Men har det ændret sig. ????

Lægerne selv kan heller ikke lide systemet, ikke alle. Det ved jeg fra min mands kammerat. Men hvad skal de gøre. De kæmper også mod overmagten, hvem det så er.

Vi danskere har jo så svært ved at blive rigtig ophidsede. Det skyldes vist vejret har jeg hørt.
    Det er også pokkers svært, at erklære krig, når man ikke helt er klar over, hvem fjenden er.
    Der skal råbes højt.
  • Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg. Jeg ha ridag melder mig i netdoktor. Selvom jeg er syg og uoplagt så er jeg parat til at gå i den slags kamp (jeg kan ikke lige idé om krig). Fordi jeg er ikke autoritetstro og synes man skal behandler alle patienter ordentlig. Vi er lægernes kunder og de gør ingen tjeneste tværdimod de tjener deres løn på os hvor jeg risikerer at miste mit job hvis jeg ikke kan fungere.
  • Hvem "fjenden" er ?

jamen det er vel dem der modvirker og slører. Som mod betaling har en mening.Og derved undlader at ting kommer frem i lyset. Arrogant afviser at folk har det skidt. Og sørger for man ikke kommer videre i systemet. Ikke indrømmer at man selv ved så meget om stofskifte problemer. Ikke siger fra.

Læger rangerer højt i samfundet og begås der fejl ja, så er det nærmest umuligt at få ret i systemet. Det er næsten det værste.

En læge har sagt til sin patient som har knoklet for at få sin euthyrox.:" I kan lige så godt lade være med at skrive på facebook, og netdoktor om alle de bivirkninger det er vrøvl altsammen. Og I får intet ud af det "

Det er måske rigtigt.

Mange har et ben i medicinalindustrien og der er lister med hvem der betales hvor. Er det tillidsfuldt hvis man opdager ens egen læge er på listen?
Log in eller Registrér for at kommentere.