Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Symptomer på graviditet efter 1dag?

Redigeret 26 oktober, 2009, 06:52 i Snart gravid
Min Kæreste og jeg havde sex for første gang uden kondom igår, skal siges hun har været på p-piller i 3måneder nu. men dagen efter vi havde haft sex, fortalte hun mig at hun havde ondt i maven og hovedepine og vi blev begge i tvivl om det kan passe der kommer symptomer efter allerede 1 dag. vi havde haft en lang samtale om vi skulle prøve uden kondom, og læst en masse på forskellige forums på nettet og kommet frem til at P-piller beskytter 99.9%, altså er 99.9% sikrer, og besluttede os for at prøve uden,


1 - kan man allerede havde symptomer på graviditet efter kun 1 dag. som F.eks hovedepine og ondt i maven?

2 - hvor meget beskytter P-piller

3 - burde vi være bange for at hun kan blive gravid, hvis vi gør det uden kondom, ( hun er på p-piller )


hilsen den bekymrede kæreste

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, jeg tror ikke på, man kan mærke symptomer på graviditet allerede dagen efter; din kæreste er sikkert bare nervøs over for netop det, I har gjort - eller også er hun bare forkølet eller sådan noget.

    Hvis hun vel at mærke tager sine p-piller korrekt, så er risikoen netop så lille, at man betragter p-piller som helt sikker prævention. På den anden side, så er det altså meget fornuftigt at fastholde det kondom, især når I er så unge og måske netop ikke er kærester i årevis.

    I hvert fald gætter jeg på, at det er din kæreste, der ikke har følt sig helt tryg ved at undlade brug af kondom, og i dette tilfælde er det hende, der er den fornuftige, så det bør du respektere. I kan f.eks. prøve jer frem med nogle andre mærker af kondomer, hvis du synes, det går ud over din følsomhed.

    I øvrigt er der vel heller ikke megen "skæg ved det", hvis hun hver gang skal blive rystende nervøs, vel?
  • Indstillinger
    Nej det er det bestemt ikke og mange tak for din hjælp omkring det, kan se du har skrevet en masse indlæg på denne side og hjulpet en del spørgene, så du må jo vide hvad du snakker om.

    igen mange tak for dit svar/gode råd
Log in eller Registrér for at kommentere.