Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kramper i endetarm

Redigeret 28 oktober, 2009, 15:17 i Endometriose
Har andre af jer med endo oplevet at have kramper i endetarmen? Det er især om natten jeg får det og det gør f.....ondt og så bliver man jo bekymret, men tænker om det kan være endo'en?
Jeg har også meget vekslende afføring - lægerne siger at det er "irritabel tyktarm" - men jeg ved jo at det følger med endo'en
Har spiral, så troede egentlig at endo'en var under kontrol, men måske den udvikler sig alligevel?
Har nogen af jer oplevet disse kramper?
Mvh. Gitte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Desværre ja, det er det symptom jeg er allermest plaget af i forb med min endo...
  • Indstillinger
    Jeg mærker også af og til stød i endetarmen og min afføring er af og til hård. Har også dagligt lidt slim og blod på afføring, som skyldes at jeg har noget endo på tarmen. Har lige været gennem et hav af undersøgelser i tarmen, som intet viser eller kan ses. Dog er der et lille bitte sted på tarmen, som ikke kan ses med kikkert eller scanning, hvor der muligvis sidder n oget endo.Så de er ikke i tvivl om, at det kun kan skyldes endometriose, da jeg har det i ret svær grad, dog uden daglige smertet :-) Så jeg dyrker en masse motion, så tarmen ikke bliver spærret helt af :-)
  • Indstillinger
    Hej med jer

    ...det lyder da ikke for godt.

    Tusind tak for jeres svar. Ja det lyder jo nok som om det er endo'en...

    Mvh. Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.