Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til at hjælpe deprimeret mor

Redigeret 25 oktober, 2009, 07:57 i Familie og venner
Hej Modtager

Jeg er en ung man som bor hjemme hos min mor. Min storebror er stiknarkoman og bor for tiden hjemme. Han har været på afvænning flere gange, men falder hele tiden i igen og når han gør dette forbarmer min mor sig og lader ham flytte hjem. Det tærer immidlertidigt voldsomt på hende og jeg kan se og føle at hun tænker på det konstant og jeg ved at hun ofte ligger søvnløs af bekymring over hvordan det nu skal gå.
Personligt har jeg cuttet alle følelser overfor min storebror for ikke også at have det dårligt, men det kan en mor jo ikke bare lige gøre.

Hvad skal jeg gøre og hvordan hjælper jeg min mor med at få det bedre?
Det er yderst smerteligt at se hvordan det ødelægger hende.

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja hvordan kan du hjælpe mor ----du kan tale med hende om din bror --ikke grimt---sige til hende at det ikke er hendes skyld at din bror har valgt det liv han lever ---at han er voksen -og i kan ikke lave om på ham ---har han ikke sin egen bopæl siden han hele tiden søger hjem i perioder ---han trænger nok til trykheden ---men det er jo ikke rimeligt at han piner livet af sin mor ---eller hun piner sig selv
    men en gang mor altid mor ---så moderfølelser kan ikke bare droppes----
    men du må også tænke på dig selv ----du skal jo leve dit eget liv --trods du har et åg at bære på
Log in eller Registrér for at kommentere.