Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp.. skal skal ikke??????????

Redigeret 30 oktober, 2009, 15:39 i Åben debat om abort
Jeg er en pige på 30 med gift på 3. år med en super god mand og far, vi har 2 drenge på 2 og 4.5 år som er sunde og raske, nu har jeg i starten af ugen fundet ud af at der er blevet noget ud af en lille smutter vi haved, han siger at han simpelhen ikke har overskud til en mere, og det er hans mening, og så lukker han den der...
Jeg går rundt med en føelse af glæde over at værer gravid når jeg tuller rundt uden ham, og en sog når han er der fordi jeg ved at det gør ham irretabel at det er sket, jeg kan jo "Bare" få det fjerneet siger han, det er da også rigtig, men jeg er bare ik helt sikker på at det er det jeg vil.
jeg er ca. 6 uger henne nu....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Med mindre du har løjet for din mand, og fortalt ham, at du har taget p-piller og ikke gjort det alligevel, så har han i hvert fald mindst 50% af ansvaret for, at du nu er gravid.

    Hvis han har været helt afklaret om, at han ikke ville have flere børn, så vil jeg mene at hans ansvar for, at det er sket, er endnu højere, for så kunne han jo sørget for, det ikke skete. En sterilisation f.eks.

    Ja, ja, ja, - det ved du godt, men jeg synes faktisk, du skal fortælle ham det, og bestemt forholde ham hans ansvar i det, og ligeledes fortælle ham, at man ikke "bare" får foretaget en abort.

    Hvis du skal have dette fjernet, så er det dig, og kun dig, der skal tage beslutningen, og du skal naturligvis tænke over, at hvis du vælger at beholde det, så kan han måske blive så "sur" at det ødelægger jeres forhold. På den anden side, så kan en beslutning om af få det fjernet, ødelægge så meget for dig, at det bliver dig, der kan vælge at gå.

    Du bør simpelt hen forlange af din mand, at I får talt dette ordentligt igennem; det er uacceptabelt at han bare lukker af. Jeg tror ganske enkelt ikke din mand overhovedet er klar over, hvad det er han forlanger af dig, for det er nok de færreste kvinder, der "bare lige" får en abort, og så har glemt alt om det bagefter.

    Han skal vide, at hvis I ikke får dette talt ordentligt igennem, så kan det med stor sandsynlighed koste jeres forhold, og det tror jeg, det vil gøre, hvis du kaster dig ud i en abort, du ikke ønsker.

    Når I har to børn, så er der sikkert også både plads og råd til et tredie.
  • Indstillinger
    Jeg fandt ud af igår jeg er gravid, ca 5+4 - jeg skal have lavet en medicinsk abort i morgen. Hvis jeg bare det mindste havde ønsket barnet havde jeg beholdt det. Jeg tror du kommer til at fortryde og jeg er sikker på din mand vænner sig til det på et tidspunkt. Du skal selvfølgelig beholde barnet. Jeg har i forvejen to drenge og en pige - på 8,6,3 år. De to første er ikke min mands og jeg ved de har brug for meget opmærksomhed og føler han ikke vil dem som var det deres biologiske far, hvis der ville blive mindre af deres tid. Jeg synes det er helt forfærdelig dumt at jeg har bragt mig selv i denne situation, for det er min skyld. Min mand vil heller ikke have flere børn. Så det er bare noget der skal ordnes. Men når jeg sammenligner os to, så er der ingen tvivl om at du ikke skal få en abort.
  • Indstillinger
    Tusinde tak for jeres indlæg... Jeg har i dag bestemt at jeg med eller uden min mand vil gennemfører graviditeten, har også fremlagt det for ham... Og jeg kan med et kæmpe smil sige at han bliver og så småt er begyndt at vænne sig til tanken om en mere at Elske... Så hvis alt går vel skal vi igen værer forældrer til juni... Super dejligt... :0)))))))
    Knus 310779
Log in eller Registrér for at kommentere.