Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg købt eller solgt

Redigeret 25 oktober, 2009, 06:17 i Sorg og krise
Min kone fortalte mig for 14 dage siden, at hun har mistet gnisten for mig, men at hun elskede mig og gerne ville give ægteskabet en chance, hvor jeg skal forbedre min indstilling. Dette skyldes en årelang mangel på kommunukatiion, hvor jeg bl.a. har sagt modbydelige ting, og generelt har været svær at leve med. Jeg er begyndt at gå til psykolog, hvilket var en opvågning. Min kone er glad for hvordan vi har de sammen nu, og siger jeg har forandret mig positivt, og der er nu en god harmoni i huset med vores 2 børn. MEN hun kan ike finde sine intime følelser for mig, og siger hun er kold og tom inden i. Det gør ondt, for hun siger at jeg ikke kan gøre noget, men må se hvad tiden gør. Vi har sagt 3 uger, så må vi se om der er kommet nogle følelser, ellers må vi konstatere, at det er bedst vi går fra hinanden. Jeg er blevet helt vildt forelsket i hende igen lige pludselig, men måske det er kun fordi jeg er bange for at miste hende. Men det føles som ægte kærlighed. Det er i hvert fald det værste tid i mit liv, og jeg skal passe på ikke at udspørge hende om følelserne.

Hilsen Den Afventende

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din kone skal også gå i terapi.
    Der er en grund til, at hun tror, at bare du forbedrer dig, så er alting godt.
    I og med, at du har fundet noget i dig selv, så bliver hun mere tydelig.
    Tomheden er et problem, der ligger hos din kone.
    Du har vundet noget, som du har mulighed for, at bringe over i et andet forhold.
  • Indstillinger
    Kære dig

    Jeg tænkte, da jeg læste dit indlæg, det var en meget kort tid at give hinanden.

    Hvis du virkelig har været vanskelig at leve med i flere år, og hun nu mener det kan være nok, så sker der ikke bedring på tre uger. Det er simpelt hen ikke muligt.
    Jeg vil tro hun sikkert føler sig lidt bitter inderst inde og svigtet på mange måder.
    Det er noget du har bygget op over flere år og for hendes vedkommende går det pludselig op for hende, der er noget galt med hendes følelser over for dig.
    Hun ser det måske først klart nu, du ved den berømte sidste dråbe.
    Jeg tager det ud fra min egen erfaring.

    Jeg er bange for, der kan gå måneder, før hun føler det samme som før.
    Du må til at gå på "frierfødder" igen.
    Hvordan var du til at begynde med. Kom du med små opmærksomheder, måske.

    Nej,nej, tre uger er ingen tid. Det tog over et år før min mand fik vækket følelser i mig igen.
    At det så senere alligevel gik galt er en anden historie.

    Jeg håber I klarer den.
Log in eller Registrér for at kommentere.