Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p-piller

Redigeret 24 oktober, 2009, 05:55 i PMS og menstruation
hééjj...
hvis man lige har fået mens....., skal man så bruge p-piller ?
skal bare være sikker

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej igen

    Selvfølgelig skal du ikke have p-piller, det er du alt for ung til. Hvis du mener dit indlæg seriøst, så skal du snart se at få en god snak med din mor. Jeg fornemmer du er meget uoplyst, men du er jo heller ikke så gammel, men alligevel.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Personligt vil jeg ikke anbefale p-piller til nogen. Der er langt flere bivirkninger end lægerne oplyser en. Jeg har selv taget dem i nogle år (5-6 tror jeg) Jeg fik dem dels pga uregelmæssig mens og uren hud. Det hjalp en del på huden, men når man holder op igen er alt som det har været før. Huden forbliver ikke ren som da man tog dem.
    Når du tager p-piller har du ikke en naturlig menstruation, men en fremprovokeret/falsk menstruation
    (dette fik jeg IKKE af vide af min læge, hvilke jeg er meget skuffet over)

    Min menstruation er kun blevet værre og svinger enormt meget her efter jeg er holdt op med pillerne :(
    Håber at det med tiden vil blive mere regelmæssigt.

    Jeg siger ikke at du ikke skal tage dem, jeg fortæller bare mine egne erfaringer. Man skal heller ikke tage piller bare for at tage dem, det er ikke sundt for din krop. Hvis du en dag får fast kæreste over længere tid, så snak med din læge og SPØRG løs angående p-pillerne, før du tager dem i brug.

    Mange piger får dem udleveret bare lige sådan, hvilker gør, at de her på siden senere hen søger råd om dem, fordi de ikke ved hvordan man skal tage dem og/eller hvornår man er beskyttet under dem.


    Brug ALTID Kondom, p-piller hjælper ikke mod kønssygdomme, som rigtig rigtig mange unge piger tror. Bare fordi en fyr er sød og rar er det ikke ensbetydende med at han ingen sygdomme har ;)

    Held dog lykke:)
Log in eller Registrér for at kommentere.