Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Noget galt med lungerne? eller bare angst?

Redigeret 10 november, 2009, 11:48 i Angst
Hej, jeg har Sygdoms Angst, men har mange forskellige Symptomer,


Som:

Skal kunne hører mit hjerte banke hele tiden ellers bliver jeg skidt tilpas.
Bliver meget nemt svimmel.
Nogen gange er det som om mit hjerte hoppe og i halsen på mig og så når jeg synker falder det ned igen.
Har nogen gange svært ved at få luft fordi jeg skal holde øje med mit hjertes banken.



Føler virkelig der er noget galt med mine lungerne pga jeg nogen gange for svært ved at få ludt, lige i tiden er mine læber Tørre også min mund fordi jeg trækker vejet med munden.

Kan dette være mine lungerne som der er noget galt med?


ps, er kun 16 år, ryger og drikker ikke og dyrker ikke så meget motions

Tak på forhånd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som angst syntes jeg.

    Har du snakket med din læge om hvordan du har det?
    Hvis ikke vil jeg anbefale dig at få en tid og fortæl hvordan du har det, du er jo en ung mand og det er ikke meningen at du (eller os andre som kæmper med det samme, for den sags skyld:o) skal gå og have det sådan.
    Det kan være at det måske vil hjælpe dig at tale med en psykolog om din angst eller måske gå til en afspændidgspædagog. det kan også være at du skal have taget nogle blodprøver e.l.

    Jeg er selv en kvinde på 35 år med store vejrtrækningsproblemer har troet at jeg har haft sammenklappede lunger, hjerteanfald ect. ect har ikke kunnet få det til at hænge sammen med angst for jeg syntes jo ikke at jeg havde noget at være angst for ? men det kan åbenbart ramme alle af en eller anden grund.

    Jeg ønsker dig det bedste.

    Trolde123
  • Indstillinger
    Mange Tak for det svar og fordi du tog dig tid til at skrive.

    Jeg er lige begyndt i skole igen, og nu igår da vi havde idræt er det som om når jeg løber / bliver forpustede så er det som om mit hjerte slog meget meget hådt i brystede på mig. og hvis jeg bliver bange for et eller andet så hammere mit hjerte bare i brystede på mig, meget hårde end jeg mener det skal.

    Har du prøvet det evt?.
  • Indstillinger
    Hej du ;-)
    Jeg lider selv af fødselsdepression/ angst /sygdomsangst m.m
    Jeg synes du skal få det tjekket kan jo godt være du har astma?
    Men det kan også godt være psykisk og kroppen fungere meget forskelligt.
    Jeg lider selv meget af åndenød og det kan være helt normalt når man har angst.
    Men få det tjekket så du evt kan udlukke nogle ting.
    Snak med lægen om det , min læge er meget sød og tager meget hensyn til at jeg har sygdomsangst og tjekker mih altid når jeg beder om det .

    Hilsen judith
Log in eller Registrér for at kommentere.