Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Behøver hjælp,hvem er faren?

Hej Alle

Jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid,selvom jeg har brugt p-piller. Jeg blev scannet går og blev bestemt til at være 6 uger henne. Når de siger 6 uger, betyder det så, at barnet blev undfanget for 3 uger siden? For jeg synes, at have læst, at man regner fra sidste menstruations første dag, er det rigtigt?

Jeg kan nemlig vælge mellem to fædre, ved det er uansvarligt og pt. bryder jeg mig ikke om tanken og slet ikke om mig selv. Men jeg gjorde mit bedste med beskyttelse. Jeg håber meget på, at det er den sidste jeg var sammen med, men er sådan i tvivl.

Ham jeg var sammen med først var 10 sep, er der mulighed for, at det er ham, når jeg den 21.10.09 blev bestemt til, at være 6 uger henne? Den anden er jeg blevet kærester med siden og har haft næsten daglig samleje med siden den. 14. sep.

Der er vel ingen mulighed for, at få taget faderskabstest før fødsel?

Mvh
Anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er der rigtig mange ting at tage højde for i beregning af sandsynlig befrugtningsdag f.eks. normal cyklus længde, hvornår du sidste havde mens og om du er i 6. uge altså 5 uger plus nogle dage eller 6 uger plus nogle dage.

    Men ud fra det du oplyser, ville jeg regne med du var blevet gravid på et tidspunkt mellem 17. og 26. sep, altså med den nye kæreste.

    Håber du kan bruge det til bare lidt og held og lykke med det.

    Mvh
    Sille
  • Indstillinger
    Hej jeg står lidt i samme situation, eller faktisk præcis den samme. Jeg er blevet gravid, og vil kun have barnet hvis det er den ene af de to mænd, for den anden har sagt at han på alle måder vil gøre livet surt for mig og kræve forældremyndigheden. Da han er misbruger og totalt utilregnelig vil det være moralsk forkasteligt at få et barn med ham, så mit spørgsmål er ligeledes, er det muligt at få lavet en faderskabstest før barnet er født?
  • Indstillinger
    hvis i er itvivl om hvem faderen er kan ikke få lavet en fadderskabtest fordi man skal bruge blodprøver fra barnet, moderen og faderen før man kan finde ud af hvem faderen er og det kan godt ende med at i skal i retten f.eks. hvis den formodet faderen nu nægter at få taget en blodprøve
Log in eller Registrér for at kommentere.