Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har i den grad brug for hjælp - hypnose eller andet...?

Redigeret 27 oktober, 2009, 08:32 i Alternativ behandling
Jeg er en kvinde på 23 der døjer med meget voldsomme og usædvanlige problemer og jeg ved simpelthen ikke længere hvor jeg kan få hjælp. Først og fremmest har jeg PCO, som kort sagt er en hormonel ubalance, som gør at man har flere mandlige kønshormoner så symptomerne er hudproblemer, overvægt, skægvækst, hårtab, barnløshed mm. En meget ubehagelig sygdom. Et symptom er også depression (det er vel nærmest logik med de symptomer...), som jeg også har døjet med og været til behandlig for.

Jeg har så også et svedproblem i ansigtet/hovedet, som er noget af det værste. Ligeså snart jeg bare har det en smule varmt så drypper sveden fra min næse, løber ned ad halsen og fra panden ned i ansigtet. Mit hår bliver helt vådt og jeg ligner en der har løbet et maraton. Jeg overdriver IKKE. Det sker konstant, både ved nervøsitet men også ved alm. meget let fysisk udfoldelse. Fx bare en gåtur!
Det er virkelig virkelig voldsomt! Jeg føler det må være sådan at være i overgangsalderen, hvis ikke værre, men jeg er altså kun 23 år gammel... Og når man er 23 så betyder det at kunne gå ud og være social meget, men det kan jeg stort set ikke.

Jeg har været til læger med det, men har aldrig fået behandling der virkede. Der er ikke rigtig nogen der kender til det.

En anden ting er at det ikke kun er den ene ekstrem. Jeg har det også med at fryse helt ekstremt, især om natten. Jeg går ofte fra den ene ekstrem til den anden. Det er som om at når jeg først har fået det for varmt eller for koldt, så kan jeg slet ikke "komme af med" varmen eller kulden igen... Så det er virkelig en voldsom ubalance jeg må være i! Jeg ved ikke om det kan være noget hormonelt...?

Jeg har overvejet alternativ behandling, da lægerne ikke lader til at gøre noget.
Nogen forslag? Jeg er villig til hvadsomhelst!

Jeg håber virkelig at der er en der læser dette her som kan give mig et svar eller et råd. Jeg føler mig voldsom ubalance og i desperation.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan prøve angus castus. Bestilles hos Matas eller søg på Google. Smager grimt (hold vejret imens og drik vand straks efter)(så er det altså heller ikke værrer :-) Det er et fantastisk middel mod hormonforstyrrelser. Jeg har fået meget smertende brystspændinger til at stoppe efter kun en uge med dette middel. Prøv det.
    Vh Ulla.
Log in eller Registrér for at kommentere.