Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Hjælp ang. sprøgsmål OMSKÆRING

Redigeret 19 juni, 2013, 04:50 i Åben debat om sex
Hej..
Jeg har for 2dage siden været under kniven og fået lavet en total omskæring, men jeg kan ikke finde nogen steder hvad jeg skal gøre eller forholde mig til de næste par dage, fik ikke information på sygehuset, så vil hører om der er noget jeg kan gøre for at sikre den bedste heeling og undgå infektion, vil også gerne hører om det er normalt det er meget meget HÆVET?
hvis ja, hvormange dage efter ca.

Og Ang. Sex har jeg læst to forskellige steder med to forskellige påstande. Det 1. sted beskriver at man vil få en tidligere udløsning da glansen(pikhovedet) er blottet altid.. Det 2. sted beskriver at en udløsning vil blive holdt lidt tilbage fordi glansen(pikhovedet) er blottet og derfor vil blive hærtet og miste nogle af sine overflade følelser..

Håber du kan hjælpe mig da der er lidt tvivl..

Venligst mig..
«1

Kommentarer

  • Det var da til grin, nu troede jeg lige det her var et godt sted af søge hjælp ? :S
    Men ikke en eneste har skrevet!!
  • hvem forventer du der skal svare dig på dit spørgsmål----omskæring er jo ikke det mest almindelige her i danmark----hvorfor ville du omskæres ----og hvorfor lader man sig omskære ---er du påtvunget det ---eller er det af egen fri vilje ---grunden til jeg skriver til dig er ---min nysgerrighed ---for det ligger langt fra de normer jeg og min omgangs kreds kender til----men derfor er jeg intriseret i at høre om det --for jeg ved da det findes--jeg håber ikke du føler at jeg går for tæt på dig --men da du selv er åben omkring det --går jeg ud fra at du ved at du kan forvente ikke helt almindelige svar ---
    skriv igen
    men hvis jeg skal give et bud på hvordan du undgår infiktion---er vand og sæbe flere gange daglig et godt middel
  • Hej..
    Da jeg blev omskåret fik jeg heller ingen information på hospitalet om hvordan jeg skulle forholde mig for ikke at få infektion. Så det er nok helt normalt.

    De er helt normalt at det huden der er skåret i hæver meget. Jeg måtte have dræn på i nogle dage for at lede væsken væk. Det er en god ide at lade penissen pege op ad så væsken kan sive væk.

    Det at huden hævede og at såret skulle heles var det værste for mig, da jeg blev omskåret. Det at pikhovedet blev øm som om den var solskoldet var ikke noget problem. Det gik jo alligevel væk efter 1 til 2 uger, som en helt almindelig solskoldning.

    Når forhuden dækker glansen gør den det at den yderste hudlag går i opløsning. Derved bliver huden som beskytter nerverne er meget tynd. Det betyder så også at penissen bliver meget følsom.

    Når forhuden fjernes bliver huden på glansen tykkere, men nerverne nede under huden bliver ved med at være ligeså aktive som de altid har været. Når du er sammen nogen kommer fornøjelsen til at vare lidt længere til glæde for både dig og din partner.

    Det er en god ide at skrive dagbog, for det er nemlig sidste gang din penis (glansen) bliver øm.
  • Her kan du læse lidt om omskæring http://mrolff.dk/vejledninger/print/Omskaering.pdf

    Jeg blev omskåret for otte år siden, og det er ikke mit indtryk, at følsomheden påvirkes nævneværdigt.

    Om en uges tid burde du være klar til sex/onani. Omskæringsarret kan godt være lidt ømfindigt den første måned, men med god smøring går det.

    Har du vænnet dig til at glansen er helt blottet?
  • Hej - det er mange positive sider ved at blive omskåret (selvom mange kun ser det negative)

    Det er blot en myte mht for tidlig udløsning fordi forhuden er væk. Min kæreste er selv omskåret (har også en ven som er det) så det er meget forskelligt.
    Nu blev min kæreste omskåret som lille og det gik hurtig over. Men du skal nok vaske dig med noget intimsæbe, og lad vær med at have for stramme bukser på her i starten.

    Personligt kan jeg selv rigtig godt li når den er omskåret. Synes den ser meget renere og pænere ud :-)
    Der er kort sang ingen varige mén i forbindelse med omskæringen, så du kan være helt rolig. Mystisk at du ikke fik mere af vide fra sygehuset om hvordan du skal forholde dig til det her i starten...
  • Jeg kan ikke rigtig lide, når nogen konsekvent siger, der ikke er nogen risiko .
    Der er altid en risiko.

    http://www.courtchallenge.com/news/dagmed1.html



    http://www.berlingske.dk/danmark/laege- ... omskaering
  • Hej

    Jeg blev omskåret for snart mange år siden, og den første uge var den lidt øm, men almindelig vask var nok for mig, så efter små 3 uger var jeg "klar" igen.

    da jeg var midt i 30'erne da jeg blev omskåret, har jeg prøvet både med og uden, og jeg foretækker klart at være omskåret. min pik er ikke helt så følsom som inden, men det er synes jeg en stor fordel, da man kan nyde samlejet længere. Jeg synes også orgasmen er bedre, når man har et længere samleje.

    Mvh. Jørgen
  • det er noget pjat at man får tidligere udløsning, min mand er også omskåret og han holder længere end en der ikke er omskåret og følelsen er meget bedre,plus omskåring er godt for mange ting,for renlighed og for kønssygdomme og mange eksperter har bevist det.Så du skal ikke være nervøs den heler af sig selv så du skal slet ikke foretage dig noget,allerede efter en uge vil du ikke mærke noget.
  • aaah en uge efter er måske lige overdrevet nok. Der er snart gået 2 uger med mig og jeg kan nu godt mærke noget stadig. Men ingenting i forhold til starten. er overrasket over hvor nemt det er gået, havde forventet en del flere smerter lige efter. Der gik dog nogle sting op umiddelbar nogle dage efter, håber ikke at det har noget at sige mht. udseende ved komplet healing?
  • hey folkens, jeg skal omskæres om et par uger, jeg har fået valget mellem bare at få taget lidt af det af, eller det hele... hvad tror i ville være bedst? jeg har bla. også talgknopper som sidder omkring min penis, hvilket er utrolig træls :( men de vil nok forsvinde hvis jeg får det hele væk tror jeg. ville være glad hvis at nogle skrev til mig hvad der nok ville være bedst... for jeg ved ikke så meget om det :)
    kh. den forvirrede dreng.
Log in eller Registrér for at kommentere.