Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP ved ikke hvornår, hvad, og hvordan

Redigeret 22 oktober, 2009, 04:43 i Barnløse i behandling
hej
mig og min kæreste vi ønsker os en lille guldklump, men det er sådan at jeg at ikke nogen æggeleder, har fået dem begge fjernet, vad at være to gange gravid uden for livemorren. Så nu er har vi været ved lægen, og sige at vi gerne vil være gravid, hun har så sendt nogen papier til skejbysygehus, og nu venter vi bare på svar.
Men har nogle spørgsmål så jeg håbe at jeg kan få svar på.

1) Hvor lang tid er der venteliste på en IVF?
2) Gør det ondt at få taget æg ud?
3) Hvor mange forsøg skal der til for at blive gravid?
4) Er der nogen gode råd for at best mulig forberet?

håber at i kan hjælp mig
mange hilsen bine86

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Bine
    Det kan være lidt forskelligt med ventetid afh. af hospital.ca.3 mrd? Men jeg var uheldig og skulle vente længre tid, da jeg skiftede fra Herlev til Hvidovre. Spørg eller læs på hjemmeside til Skejby.

    De fleste syntes det gør ondt at få æg ud, jeg har prøvet 6 gange og havde VILDT ondt...dog fandt jeg ud af at trække vejret ordentlig sidste gang, så medicinen kom helt ud i storetåen...DYBE vejrtrækninger.

    Man kan ikke sige hvor mange forsøg der skal til for at blive gravid...nogle sker det 1. gang andre skal der mange gange til og ved nogle sker det ikke (sorry)..jeg var i behandling, men det viste sig at mine æg ikke kunne tåle hormonbehandling, så man endte med at køre efter spontan cyklus, tage det ene æg ud kroppen normalt laver (der skal jo "bare" 1 æg til).

    Et par gode råd:
    Du skal huske på at det ikke altid er muligt at få æg på frys (det fik jeg aldrig). Og ikke sikkert at der er noget befrugtet æg at lægge op.

    Meeen husk også at ved "naturlige" graviditeter er der også kun 20% chance for at opnå graviditet...Først skal ægget befrugtes, så skal det dele sig pænt, og så skal det sætte sig fast i livmoderen.
    Så derfor skal man ikke blive skræmt af den %sats de giver på hospitalet ;-)

    Jeg håber dette giver svar.
    For mig var det meget hårdt at være igennem, meeen ved hver behandling lyste det op, da man jo så har håb.

    Jeg håber ikke at det skræmmer dig, men der er så mange forskellige kvinde og så mange forskellige historier...Min er bare en...

    Alt held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.