Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hæmoride

Redigeret 25 oktober, 2009, 08:29 i Irriteret tyktarm
Hej jeg er Dreng på snart 18 år.
Jeg har nu snart haft en Hæmoride, i godt og vel 3 ugers tid nu (4 Uger med den her uge), i de 2 Første unger, blev den ved med at glide ud af endetarmen, og jeg blev nød til at tage syge dage fra Gym. da jeg ikke rigtig kunne gå og vånger flere gange om natten af smerte :/, nå men nu her i den sidste uges tid har den sidet i et stykke oppe i tarmen unden ømhed eller andre problem har kunne tage i byen med vennerne og det.
Men den er ikke forsvundet endnu, jeg skal på Toilettet, og "Skide" (undskyld sproget ;-] ), smutter den uge igen, og jeg må trykke den op efter igen, min hud bliver helt vild øm efter den er skuppet op, og jeg får det rigtigt dårligt og må tage panodilpiller, og putte is på for at tage ømheden nu hvergang jeg er på toilettet.

Jeg har fik noget crem mod i de 2 ugers tid som skulle tage smerten, og hvist også gerne, sørge for den skulle for svinde, men det skete ikke rigtig.

Jeg har ikke rigitg lyst til at tage til læge det jeg ikke syntes, det er fedt at skulle have en anden person til at kigge på det ( :P ).

Er der ikke noget jeg kan gøre, det driver mig til vandvid at det ikke forsviner.

Har prøvet og have en Hæmoride enda flere gange, hvor de alle er forsvundet, og der har ikke været nogen problem, der kan sammenlignes med det her idag

PS: Ved ikke om det betyder det store men igår da jeg var på toilettet, blødte det lidt efter jeg presset Hæmoriden op igen, der skete ikke rigtig noget efter, det andet end jeg fik det dårligt og min hud blev øm som de andre gange.

Mvh messiano :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hæmoroider er dybt generende; det klør, svider og gør ondt; og der kan gå hul, som du har oplevet, hvorfor de også kan bløde.

    Lidelsen er ret så almindelig, og i de fleste tilfælde kan der gøres noget effektivt ved det, og problemet kan blive løst på rimelig tid. Dog findes der enkelte tilfælde, der kræver operation.
    Men - da du ikke vil gå til læge med dit problem, må du nok indstille dig på, at det sagtens kan vare i årevis og det med stor sandsynlighed ikke bliver mindre ubehageligt for dig.

    Hold dog op med det pjat om, at en lidelse et sådant sted er mere pinlig end hvis du havde halsbetændelse - din læge vil ikke på nogen måde finde det underligt. Og nej, det er da ikke sjovt, men det er der altså masser af ting her i livet, der ikke er - sådan er det, så smut du trygt til læge og få dit problem løst på kort tid.
Log in eller Registrér for at kommentere.