Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg ADHD?

Redigeret 19 oktober, 2009, 10:42 i Børn med ADHD
Hej allesammen,

Jeg har et problem som jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre ved længere, gennem ca. 12 år har jeg konstant bøvlet med at jeg intet kan passe, jeg fungerer meget dårligt socialt, og er gået fra arbejdsplads til arbejdsplads.

Problemet er jeg føler mig fuldstændig tom indeni det meste af tiden, jeg er bange for at være omkring andre mennesker, og hvis tingene endelig begynder bare at gå en smule godt så ødelægger jeg det for mig selv igen.

Gennem 8 år har jeg været igang med 5 uddannelser og 9 forskellige arbejdspladser, og selvom jeg kan lide at være der så indenfor få uger begynder jeg ikke at kunne komme afsted om morgenen, jeg bliver selv destruktiv og lukker mig nærmest inde.

Jeg føler ikke jeg er god nok og undrer mig over hvordan jeg egentlig lige passer ind i det her samfund.

Jeg har også en tilbøjelighed til at blive sur utrolig nemt, af og til bliver jeg sur og gal over ting som slet ikke giver mening, og reagerer på en måde som for mange er uforståelig.

Jeg har også utrolig svært ved at holde fokus på ting i længere tid af gangen, ikke fordi tingene ikke interesserer mig, men det er lige som om at efter lidt tid så bliver det bare nærmest umuligt.

Jeg kan heller ikke rigtigt håndtere at få opgaver og at folk afhænger af mig på nogen som helst måde, så føler jeg mig presset og finder på undskyldninger for at slippe ud af det.

Jeg har før haft en depression, og mine forældre bliver ved med at fortælle mig "du er nok bare lidt deprimeret", men jeg synes ikke det kan være rigtigt længere, jeg vil gerne have et normalt liv, men jeg spænder konstant ben for mig selv.

Det skal lige tilføjes min lillebror allerede har fået konstanteret ADHD, og jeg oplever tit at jeg kan nikke genkendende til hans problemer og den måde han har det på, men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på jeg fejler det samme.

Kommentarer

  • Indstillinger
    lille bror har fået at vide han har adhd
    skulle du ikke også lade dig tjekke -så du kan få styr på hvorfor du har det så dårligt med dig selv-og ikke bare slå det hen med at du er -har en deprission--
    jeg kender en familie hvor der er flere i familien der har den lidelse---
  • Indstillinger
    Lige meget, hvad diagnosen er, så synes jeg, at du skal opsøge din læge, der hvis han skønner det kan sende til videre i systemet. Det er ikke nødvendigt i dagens Danmark, at gå rundt og have det som du har det. Der ligger jo noget bagved alle dine symptomer. Så afsted til læge med dig - lad være med at udsætte - det er du formentlig god til. Hilsen 09else
Log in eller Registrér for at kommentere.