Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

orker ikke mere!

Redigeret 21 oktober, 2009, 05:35 i Endometriose
Jeg har i halvandet år blødt næsten uafbrudt, jeg har prøvet utallige p-piller, og har været på sygehuset til undersøgelse, hvor jeg bare fik endnu nogle p-piller jeg kunne prøve. Jeg har så mange smerter, og jeg er ved at blive sindsyg af at bløde hele tiden. Jeg har ikke haft et normalt sexliv med min kæreste i over et år, vores forhold lider sådan under det..

Nu skal jeg til en gyn i silkeborg, men har ikke den store tiltro, for er blevet så skuffet så mange gange..

Jeg overvejer seriøst at få fjernet min livmoder, og det er bare så skide sørgeligt, for vil jo måske gerne have børn på et senere tidspunkt, men alt det blødning her har forringet min livskvalitet så uendeligt meget. at jeg snart ikke ser andre muligheder.

Skulle vist bare ud med det :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    det lyder ikke rigtigt at bløde så meget ---hvis de ikke har et svar på hvorfor du bløder --når du kommer til gynikolog ---så spørg til om der ikke kan laves en udskrabning --det hører man tit at kvinder får ---håber det går vel
  • Indstillinger
    Tal med lægen om, at få en homon spiral. Den koster 1500kr, men som led i behandling er den gratis.
    Jeg er færdig med, at få børn og er sterialiseret, men havde mange blødningsforstyrelser. trods piller der kan minske blødningerne med op til 25% blødte jeg alligevel så meget, at det krævede en 1-2 dages sygemelding pr md.
    Efter at jeg fik homon spialen pletbløder jeg lidt ca hver 3. måned.
    Det er næsten for godt til at være sandt;)
    Held og lykke.
    vh Sanne
  • Indstillinger
    Ja, det lyder godt nok for godt til at være sandt..

    Jeg har bare spurgt, og der fik jeg besked om, at den koster 1500 kr uanset hvad, men har også hørt at unge kvinder der endnu ikke har født, har mange problemer med den.

    Men vil jo gerne have at vide, hvad jeg fejler, ikke bare stoppe problemet.. Hvad så den dag jeg tager den ud for, at jeg skal have børn ? Man kan jo ikke få børn, hvis man bløder 29 dage ud af en måned :(

    Jeg er bare så ked af det og frustreret.. Det her har stået på i halvandet år nu, og føler ikke jeg er kommet videre til et svar.

    Jeg håber jeg kan komme til en kikkertundersøgelse, efter jeg har snakket med gynen fra silkeborg, tror i de evt. kan ligge en hormonspiral i under narkosen ?
  • Indstillinger
    hej

    Trist at høre, men du skal helt sikkert have gjort noget ved det, og gør de ikke noget så må du skifte læge.
    En kikkertop. er en mulighed der kan de måske se hvad der er galt, måske der sidder en cyste et sted, ved æggestokken?
    Det er ikke meningen at man skal have det så skidt, de må gøre noget. Ellers må de jo sende dig videre. Måske til et bedre hosp.
    Du kan have endometriose, men når p-piller ikke hjælper tror jeg ikke det kan være det. Men det skal de jo finde ud af. Du skal ikke opgive at få børn hvis de kan læse det.
    Hold ud

    karina
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg fik en hormonspiral for et års tid siden. Jeg fik den af min gynækolog på sygehuset da jeg var til kontrol og fik den helt gratis. Jeg har ikke børn og har ikke haft problemer med spiralen, udover at lægen sagde at den var lidt sværre at få på plads når man ikke har født. Da hormonerne i spiralen ikke var nok til at stoppe mine smerter har jeg desuden fået mini-piller, hvilket har gjort at jeg slet ikke bløder (havde en normal mens.cyklus med kun hormonspiral). Min læge sagde at hun før havde haft gode erfaringer med. Måske denne kombination også kunne være en mulighed for dig - i hvert fald indtil du vil til at tænke på at få børn!
    God bedring.
    Mvh Helle
Log in eller Registrér for at kommentere.