Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp /skilsmisse/selvmord´s tanker

AnonymousAnonymous
Redigeret 8 oktober, 2010, 17:03 i Sorg og krise
min hustru er ved at forlade mig. hun er vokset op i Aalborg og jeg i kbh.jeg mødte hende næsten lige efter at jeg flyttede til Aalborg og havde ikke rigtigt nået at opbygge en vennekreds .og det er nok der problemet ligger. vi købte et hus ude på landet ,og nu er hun bare flyttet ind til byen igen.problemet er at jeg er bange for at gøre noget ,jeg ikke kan fortryde /selv M. Jeg kunde aldrig drømme om at skade hende,da jeg elsker hende over alt på jorden.Til døden skiller os ad er jeg bange for.troede virkeligt det skulle være os altid.hvor naiv har man lov at være. kan ikke spise/sove/eller noget som helst.Hjælp hjælp jeg er helt aflene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jacob!

    Jeg blev nødt til at få et login til denne side for at kunne svare dig. Jeg kender til sorg af den type, du beskriver. Er selv blevet forladt af den jeg elskede kort tid efter vi havde fået barn sammen.

    Jeg har i perioder været lige så langt nede som du beskriver, men er godt på vej til at komme igennem det. Kort fortalt har jeg gjort alt det, som ville give mig styrke til at komme igennem perioden. Alt det som frigiver lykkehormoner og giver en sund og stærk krop. Psyken følger med af sig selv. Jeg har bedre erfaringer med disse metoder end med psykologer.

    Jeg har gjort følgende:

    Tvunget mig selv på arbejde hver dag, også selvom jeg sad og tudede meget af tiden.
    Spist ekstremt sundt: ingen sukker, ingen alkohol. Masser af frugt og grønt og sunde olier.
    Fået så meget motion, jeg overhovedet kunne presse ind i min hverdag.
    Sørget for at få sovet - nogle gange med Baldrian B til hjælp (mildt beroligende)
    I de værste perioder er jeg flyttet ind hos gode venner.
    Besøgt venner og fået masser af besøg af venner.
    Lavet "De 5 tibetanere" med de sætninger, som hører til og som stimulerer hjernen i positiv retning (findes sikkert på nettet - versene)
    Læst og set "The Secret", som hjælper med at vende negativt til positivt.
    Udført NLP, som ligeledes vender negativt til positivt (du kan sikkert finde noget selvhjælps-NLP på nettet)

    Jeg har selvfølgelig ikke gjort alting på en gang, men gjort, hvad jeg kunne.

    Jeg føler med dig, men kan love dig, at selvom du ikke føler, der er noget at leve for lige nu, så kommer det igen. Bid tænderne sammen og brug al den selvkontrol du kan mobilisere til at gøre så meget godt for dig selv som muligt. Når det en dag er overstået, vil du være stolt af, at du klarede det.

    Hvis der er nogen af de ting ovenfor, som har vakt din interesse, er du velkommen til at spørge ind til det. Så kan jeg måske hjælpe dig på vej med mere information (bøger, hjemmesider o.l.)

    Med venlig hilsen
    Katrine
  • Indstillinger
    Jeg sidder her og læser og skal snart ud af døren. Du skal dog lige have et par ord.
    Du er slet ikke alene, vi er mange, der i tidens løb har haft sådanne sorger.
    For mange år siden havde jeg det som du. Jeg følte hele min tilværelse blev slået i stykker.
    Men, tro mig, du kommer over det. Hold ud, ganske langsomt fortager sorgen sig. Man kommer over det og finder lykken igen.
    Min søn har prøvet det, du nu oplever. Han havde det også ganske forfærdeligt. Tænkte på både det ene og andet.
    Jeg rådede ham til at søge andre menneskers selskab. Efter et stykke tid begyndte han at leve igen.
    Han mødte en anden og blev så lykkelig, som aldrig før.
    Jeg forstår godt du er meget fortvivlet nu. At det er svært at overskue, men kan det ikke hjælpe, at høre der er andre, der har prøvet det samme og alligevel er blevet lykkelige igen.
    Giv dig lidt tid, snak med andre, det hjalp min søn meget, sagde han.
  • Indstillinger
    mange tak for de gode råd.mit største problem er at mine venner og familie bor over 400 km væk. og finans krisen har gjort mig arbejdsløs.
  • Indstillinger
    Kære Jacob,

    Jeg kan helt tilslutte mig de øvrige debattører, så det gentager jeg ikke. Det er er rædselsfuld periode efter et brud, men hvis du "murer" dig inde og ikke kommer ud, så bliver det mere vanskeligt, så selv om du ikke kender nogen, så må du alligevel ud.

    Der findes et hav af foreninger - også i Ålborg - og det behøver ikke vælte budgettet at melde sig ind i en eller flere af disse, alt efter interesse.

    Noget jeg varmt kan anbefale er amatørteatret, netop fordi man der møder mennesker med mange og alsidige interesser. Nej, hvis ikke du føler for det, behøver du ikke gå på scenen som skuespiller, faktisk har man meget ofte mere brug for især mænd, der synes det er sjovt at lege med lys og lamper, eller vil være med til at bygge kulisser el.lign. Så hvis du har bare en gnist af kreativitet i dig, så er det altså en meget skøn legeplads, hvor man virkelig hygger sig sammen, og man er i øvrigt ligeglad med om du er arbejdsløs, direktør eller kloakarbejder.

    Ja, det var så et konkret forslag, men kig i telefonbogen over foreninger i Ålborg, måske der er noget, der fanger din interesse.

    Håber det bedste for dig, de første måneder er ikke sjove, men så vil også du kunne se lidt lys forude, så det gælder om at finde noget, der kan adsprede dig.

    bedste tanker
  • Indstillinger
    Tak .har faktisk spillet amatør tater før da jeg boede i kbh og elskede det. så det vil jeg kigge nærmere på :-)
  • Indstillinger
    Hej Jacob

    Jeg ved hvor hårdt og trist det kan være. Jeg er selv lige blevet skilt efter 12 år. Det var mit valg at gå, men alligevel er jeg ked af det. Synes alligevel ikke det var den rigtige beslutning.
    Min ex har fundet en ny pige og er kommet videre.. det gør bestemt ikke det hele nemmere. Men jeg tror på at det hele vender en dag og lykken igen vil smile til os der sidder og er kede af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.