Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

PMS eller er det graviditetstegn?

Redigeret 14 oktober, 2009, 14:13 i PMS og menstruation
Hej alle sammen. Jeg er selv 16 år og har en meget ureglmæssig mens, men mit problem er, at min mens lige nu er over en uge forsinket og lige her før min menstration har jeg fået kramper i maven, hvilket jeg normalt også plejer at få. Dog er det en slags anderledes krampe og jeg har nærmest fået en 'oppustet mave', men har ikke taget på. Jeg synes selv det er virkelig underligt for som jeg har læst på nettet kunne det både skyldes PMS eller, at man er gravid.

Men jeg er stensikker på, at jeg ikke har haft sex med nogen, så jeg dropper tanken om, at jeg er gravid, men mit egentlige spørgsmål er:

Kan mine underlige kramper og min oppustede mave (lige ved underlivet, hvor jeg får min krampe) være et tegn på PMS? en uge før dette har jeg også været træt og sur, deprimeret og irriatabel og haft 'knuder' på brystet, men det er så småt ved at forsvinde nu, men kramperne har jeg haft i godt 2-3 dages tid. Tror I det er PMS? Og hvad kunne skyldes, at min mave nærmest er oppustet? Og hvorfor minder graviditetstegnene så utrolig meget om PMS symptomerne? Jeg er fuldstændig forvirret og kan ikke forstå det.

Håber I vil svare.

Mvh
Sarah
Log in eller Registrér for at kommentere.