Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Børns udvikling

Redigeret 14 oktober, 2009, 09:17 i Små børn
Heej.
Jeg har et barn på 4 år, der stadig render rundt med bleer.
Hver gang vi nævner ordet "toilettet" bliver han ked af det og løber væk.
og en anden ting, mit barn er bag ud i sin udvikling angående sin snakke. Han taler ikke så meget som de andre børn, men vi har været til undersøgelse og der er intet galt med hans hørelse.
Hvad kan vi gøre med hans ble problem ?
Hvad kan vi gøre med hans tale?.

Tak på forhånd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage min dreng kærligt men bestemt og sætte ham på toilettet ca. hver 3. time. Det er dig der bestemmer, men selvfølgelig kan du ikke tvinge ham til at lave noget.

    Det skal bare ikke stå til diskussion om han vil sidde på toilettet, han skal jo lære det, og her må du hjælpe ham i gang.

    Med hensyn til at tale dårligt, ville jeg nok kontakte børnehaven eller andre der har forstand på børns talevanskeligheder. Det er svært at vide, om der er noget galt med ham, men en talepædagog på ham er mit bedste bud. Men måske er han bare sen i udvikling, men det er vigtigt at du taler meget til ham, læser højt for ham og i det hele taget stimulerer ham til at tale. Der findes mange udmærkede billedbøger, hvor børn lærer nye ord, og hvor man træner dem i at tale om det man ser i billedbogen.

    Håber det kan hjælpe dig lidt.

    Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.