Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

symptomer på ikke at kunne tål den nye eltroxin

Er der nogle derude som har oplevet at få begyndende mavesår af den nye eltroxin: Jeg har fået konstateret meget røde slimhinder i tarmene. Har synsproblemer - de var dog større i starten. Jeg er træt og enrgiløs og kan snart ikke kende mig selv. Jeg mangler energi og har svært ved at overkomme andet end at gå på arbejde, og det tager jeg mig sammen til. Har også udslet og herpes-ligenede sår i næse og ansigt. Min tinnitus er blevet meget meget værre. Har fået at vide at stofskiftesygdomme nogle gange har tinnitus med som følgesygdom. Har konstante muskelsmerter også i fodled, albueled altså steder jeg ikke plejer at have ondt.
Min læge har indrapporteret bivirkningerne, men det er nyt for mig at læse at der er en anden medicin som virker lovende.
Jonna

Kommentarer

• Ja du skal da se at komme i gang med Euthyrox i en vis fart, jeg kan ikke huske om der er nogen som har fået mavesår men flere har i hvertfald haft gevaldig ondt i maven! vh Petra
  • Hej Jonna

Når din læge har indberettet bivirkninger af Eltroxin burde han/hun også havde søgt udleveringstilladelse og medicin tilskud hos lægemiddelstyrelsen til Euthyrox. Det må du bede om hurtigst muligt.
    Hilsen Prik
Log in eller Registrér for at kommentere.