Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

irritation/summen efter korsbåndoperation!

Redigeret 12 oktober, 2009, 16:45 i Fod- og knæskader
Hej…

Jeg har et problem efter en korsbåndoperation (strække-senen) d. 28 april 2009. Operationen er gået godt og jeg har fået et stærkt korsbånd...alt virker bevægelighed mm. er ok. Jeg var sygemeldt 3 måneder og fik genoptrænet knæet ok…i periode havde jeg ikke trænet knæ så meget som jeg burde især pga. jeg havde børn, er fraskilt. Den 1 aug. startede jeg på arbejde halvt tid. Jeg havde forsat nogle smerter efter længere til bevægelse. Smerterne var øverst på knæet, hvor arene er. For ca. 1½ måned siden ændrede smerten sig til en irritation/summen under knæet og også lidt op i lårmusklen. Det kom igen når jeg havde bevæget/gået for længe. Nogle gang kunne jeg få smerten væk ved at cykle på kondi cykel og laven mine øvelser. Men da det blev ved med at irriterede, kontaktede jeg læge der opererede mig og har forslog en blokade binyrebarkhormon. Jeg fik d. 1 okt. jeg en blokade 10ml binyrebarkhormon. Derefter holdte jeg knæet i ro i ca. 3 dage. Tirsdag d. 6 okt. havde jeg forsat irritere/summen i knæet og kontaktede en sygeplejerske og hun fortæller, at der kan gå op til en uge før blokaden virker. Om onsdagen har jeg smerter og træt af det hele! Torsdag morgen tager jeg til min fysioterapeut…hun har fuldt mig de sidste ca. 3 måneder. Hun mener, at jeg skal tage det med ro samt cykle og lave øvelser. Jeg bliver hjemme fra arbejde torsdag, fredag + børnefri i weekenden…dvs. fire dage med ro på og træning! Men desværre har det ikke hjulpen overhovedet!!! Jeg har også tage Ibumentin men jeg synes ikke det virker ret meget! Det bliver ved med at irritere/summen under knæet…selvom jeg ikke overbelaster det og holder det i Ro. Det er som om det aldrig har været være ind siden jeg fik blokaden! Jeg er bange for at det ikke går over!?
Er der nogle der har nogle gode forslag til, hvordan jeg får det væk;-)

Hilsen Henry
Log in eller Registrér for at kommentere.