Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Sådan søges Euthyrox - let for lægen

Redigeret 21 oktober, 2009, 14:58 i Forstyrrelser i stofskiftet
Kære alle.

Jeg gensender lige mit indlæg fra august..... Lægen skal bare skrive, at der er massive bivirkninger trods ok stofskiftetal eller lign. Forklaringen/årsagen betyder intet, for Lægemiddelstyrelsen ved det.

Kære alle. Tak for al den information, som har "skubbet" mig videre i hele denne Ny Eltroxin-sag. Jeg kontaktede min læge - min egen læge er sygemeldt, så en flink vikar og så specielt en dygtig sekretær- har ordnet min udleveringstilldelse ganske let.

1) De faxede et ansøgningsskema til Lægemiddelstyrelsen på fax. 44889343 - OG SÅ SKULLE SKRIVES HASTER I HØJRE HJØRNE. (skemaet ligger på http://www.laegemiddelstyrelsen.dk og hedder human enkeltudleveringstilladelse.

2) Lægen skal samtidig søge om individuelt medicintilskud.

2) Det var mandag og i dag torsdag havde Lægemiddelstyrelsen faxet tilladelsen tilbage. Jeg har fået tilladelse til Euthyrox tabletter.

3) Fik udlev. kopi af tilladelsen sammen med recept fra lægen, hvor der blev skrevet, at jeg skulle have 100 mikrograms Euthyrox og så også 25 mikrograms Euthyrox.

4) Gik på apotek Ørnen i Vestergade i Odense med det hele. Mødte en utrolig flink dame, som straks ringede til Åbenrå, hvorfra de skulle have tabletterne. Jeg kunne hente tabletterne næste dag efter kl. 12.

5) M.h.t. medicintilskud vender Lægemiddelstyrelsen snarest tilbage - de sender bevillingen til mig. Så sagde den rare apotekerdame, at jeg bare skulle komme derop, når jeg har medicintilskudstilladelsen, så bliver beløbet, som jeg har købt Eutgyrox for, kørt ind i systemet, og når beløbet så er over kr. 820 på et år, får man 50% i tillskud. De første kr. 820 er egenbetaling (dog Danmarktilskud, hvis man er medlem af Danmark). Det er reglen om tilskudsgrænser pr. 1. januar 2009, der gælder. Men vi er jo også vant til at betale noget for Eltroxin, så det bliver ikke så meget dyrere. Jeg gav ialt kr. 317 for 100 stk. Euthyrox á 100 mikrogram og 50 stk. Euthyrox á 25 mikrogram.

Tilladelsen er gyldig til 29. januar 2010 og bortfalder, hvis præparatet markedsføres (håber de bliver markedsført snarest).

Men alt i alt - mega let - jeg har taget springet - takkes være gode menneskers hjælp. Håber dette kan hjælpe andre.

Skal nok prøve løbende at skive, hvordan det går. Regner med at kunne tage min første Euthyrox i morgen aften (får 800 mikrogram pr. uge). Farvel til Eltroxin, som har fulgt mig i godt 16 år. Ærgerligt at vi har skullet kæmpe så meget med Ny Eltroxin - det har været en halvhøj pris både for os selv og ens omgivelser.

Kommentarer

• Takket være din "opskrift" har jeg nu dagen efter en recept fra lægemiddelstyrelsen på euthyrox. Har forhåbentlig pillerne inden weekenden.
    Har som mange andre været sygemeldt i 4 -5 uger pga træthed og hovedpine.
    Har også fået diagnosen stress, men har ikke følt mig hverken deprimeret eller stresset, bare TRÆÆÆÆÆT.
    Har taget som alle andre ny eltroxin siden starten af 2009.

Til alle med lavt stofskifte. Gå til lægen NU og få andre piller. I behøver ikke gå på nettet.
  • hej skov.
    det er fint at gentage din opskrift gang på gang, men du glemmer at HVIS LÆGEN IKKE VIL SÅ VIL HAN IKKE OG SÅ ER DET LIGEMEGET HVAD MAN FORTÆLLER HAM HAN SKAL GØRE.
    Der er nogen der er heldige, men der er FA
    også nogen,hvor det er håbløst.
    Jeg har nu efter 2 måneders kamp +2 lægeskift+ 2 negative hospitalslæger endelig fået euthyrox.
    Du må meget undskylde men du får os andre til at føle os som det er os der er noget i vejen med, for vi skal bare gøre det på den rigtige måde.

kærlig hilsen albini
Log in eller Registrér for at kommentere.