Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udredning - hvordan???

Redigeret 13 oktober, 2009, 03:47 i Håndskader og musearm
Hej med jer...

Jeg har smerter i mit håndled, og da min læge ikke kan finde ud af hvad det er, har hun sendt mig videre til en "udredning" hos en ortopæd kirug...

Men hvordan foregår sådan en udredning? Er det via røngten/scanning/hvilke prøver osv...

Håber nogen kan hjælpe mig!

På forhånd tak!

Hilsner fra
Blomm1... :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Dvs. at du nu er sendt til en speciallæge, der vil undersøge dit håndled, og ud fra den undersøgelse forhåbenligt vil kunne finde ud af, hvad der så skal gøres i dit tilfælde.

    En udredning er således ikke et udtryk for, hvad der konkret skal ske, men et udtryk for, at man vil gå nærmere ind og se på lige præcis dit tilfælde og tilbyde den behandling, som vil passe på din situation.
  • Indstillinger
    Hej lotte123.

    Tak for dit svar, men jeg var vist ikke klar nok i mit spørgsmål! :-)

    Jeg tænkte mere på om der var nogle bestemte undersøgelser/"maskiner" man kom gennem, når man var henvist til en ortopæd kirug? Altså på samme måde, som når man er henvist til... Ja, hvad véd jeg lige... Øh, øjenlæge, så skal man ha' tjekket synet i sådan en maskine-ting... Hi, hi... Håber I ved hvad jeg mener... Hi, hi...

    En del af mine symptomer passer på Karpaltunnelsyndrom, men der er også nogle symptomer der ligesom "mangler", så jeg er spændt på hvad det "munder ud i"...

    Endnu engang: Tak, Lotte... :-)
  • Indstillinger
    jeg kunne forestille mig at du bliver røntgen fotograferet der hvor du har ondt --før de stiller en dianose om behandling --evt taget nogle blodprøver slap bare af venligst
  • Indstillinger
    Jo, jeg synes egentlig, du udtrykte dig klart nok. Nu lider jeg selv af "musearm" dvs. seneskedehindebetændelse - jeg har det bare i alle mine led, så jeg har i den grad prøvet at være til speciallæger netop for sådanne lidelser.

    Ingen kan fortælle dig på forhånd, hvad der vil ske i dit tilfælde. Det vil denne speciallæge vurdere lige præcis i dit tilfælde. Jeg er i øvrigt aldrig bleve f.eks. røntgenfotograferet, da den lidelse ikke kan ses på røntgen, men vil da ikke afvise at man vil forsøge det, fordi det i dit tilfælde vurderes til at være fornuftigt.

    Det er rigtigt godt for dig, at din læge har sendt til videre i systemet, men du må nok afvæbne dig med lidt tålmodighed mht hvordan det skal foregå.

    Der er ingen standardretningslinier ved specialundersøgelser - i øvrigt heller ikke ved en øjenlæge.

    Du må således i stedet glæde dig over at du vil blive grundigt undersøgt for din lidelse. Glæd dig over, at du har en læge, der er så fornuftig at have sendt dig videre.
Log in eller Registrér for at kommentere.