Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen der kender en god psykolog/behandlingsform/hypnose?

Hej.

Jeg har lidt af depressioner og har været til nogle forskellige psykologer, men har aldrig følt at jeg fik noget ud af det. Måske er jeg ikke ærlig nok og måske bruger de de forkerte metoder...? Ihvertfald kunne jeg virkelig godt tænke mig at finde en psykolog eller terapeut der måske brugte noget hypnose-metode... Der er en lille del af min barndom som jeg ikke ved noget om, og jeg mistænker at mine problemer kan have noget med det at gøre.
Er der nogen der har erfaringer med hypnosebehandling? Kan de få noget information ud af en som man ikke selv er bevidst om?

Please håber der er nogen der kan hjælpe, ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig efterhånden...

Mvh
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Først vil jeg sige til dig, at en rigtig depression kan ikke tales væk med en psykolog.
    En depression er en fysisk sygdom, som kan behandles med medicin, og evt. samtaleterapi.
    En psykolog kan hjælpe dig, hvis der er ting i din dagligdag der ikke rigtig funker, hvis du har været ude for traumatiske begivenheder, som du har svært ved at håndtere eller acceptere, hvis du befinder dig i en krise, et samvittighedsspørgsmål og andre lignende ting.
    Men en rigtig depression hører til hos din læge og evt. en psykiater.
    Så hvis du mener du er deprimeret, så kontakt din læge.
  • Indstillinger
    Hej Laksi

    Som Linette skriver, så er det en god ide at gå til læge og blive grundigt undersøgt. Der kan nemlig være fysiske grunde til depression, som f.eks. lavt stofskifte eller jernmangel eller D-vitaminmangel.

    Mange har den opfattelse, at depression kun kan komme af noget psykisk. Men det er en fejltagelse. Ofte er der tale om en kombination af noget fysisk og noget psykisk, f.eks. jernmangel og stort arbejdspres.

    Jeg har selv haft mange alvorlige depressioner. Eftersom hele min familie var plaget af depressioner, troede lægerne, at der var tale om noget udelukkende psykisk og arveligt betinget. Ingen tænkte på at undersøge mig for jernmangel. Det viste sig senere, at jeg havde gået rundt med jernmangel i adskillige år, og det havde gjort depressionerne ekstra hyppige og voldsomme.

    Jeg vil give Linette ret i, at det som regel er nødvendigt med et antidepressivt middel. Jeg har haft stor glæde af naturmedicinen perikon, som ved videnskabelige undersøgelser – og efter min egen personlige erfaring - har vist sig mere effektiv end den lægeordinerede antidepressive medicin.

    Men akkurat ligesom dig var jeg naturligvis interesseret i at få klarlagt og behandlet de psykologiske årsager til, at der kom så meget uorden i hjernens signalstoffer, at det gav anledning til depression. Jeg gik også til et utal af psykologer, som ikke kunne hjælpe mig. Til sidst fandt jeg en psykolog, der var videreuddannet i kropsorienteret psykoterapi, og det har virkelig hjulpet mig. Problemet med de fleste psykologer, er at de bare giver samtaleterapi. Efter min erfaring er det en alt for overfladisk metode. Det giver ikke noget at sidde at konversere. Man skal vælge en terapiretning, der virker dybere. Hypnose har jeg ingen erfaring med.

    Held og lykke med det.

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Steen Krarup kan jeg anbefale. Han er meget kompetent og dygtig. Jeg har kun haft gode oplevelser med behandlere som dyrker den alternative side.

    Er Clairvoyant og laver noget hvor man kan dykke ned i gamle oplevelser der frigives af kroppen. De penge blev givet godt ud. Healing er også godt det er også med i det Steen laver.. Jeg slap af med negative barndoms oplevelser som lettede i alle musklerne der har været spændte i alle de år. Jeg har ingen hjælp haft i at fortælle det til psykiater ikke så det blev skildt ud.

    Depression kan komme af PSTD og blive kronisk: Er enig i at depression kan være eller ligne mangel på mineraler og vitaminer. Og stofskifte problemer det hænger sammen.. Er meget enig med det tidligere indslag af Kameliedamen. Dog ikke mht at indtage medicin.
  • Indstillinger
    Jeg har for et år siden gået hos en meget dygtig psykolog, som hjalp mig igennem en depression, du kan læse mere om her: http://www.helhedspsykologi.dk.

    venlig hilsen Hanne
  • Indstillinger
    Jeg ser først dette indlæg nu og det er længe siden, det er lagt på, så svar er måske ikke aktuelt længere.

    Jeg har gået hos en NLP- og hypnoterapeut i 4 år. Jeg har på den måde fået bearbejdet mine barndomstraumer og er kommet af med min depression.
    Han har til huse i København og jeg kan absolut anbefale ham. Hvis du er interesseret i dette, så kan du sende mig en mail og få de nødvendige oplysninger.

    Du spørger, om de kan få noget information ud af én, som man ikke selv er bevidst om?
    Under hypnose og efterfølgende kan man få information frem, som man ikke selv er bevidst om. Underbevidstheden husker alt og den viden, kan man få frem igen. Men det er ikke terapeuten, der får det ud af én. Underbevidstheden giver den information fri, som man har brug for i det tempo, man har brug for det. Det er dit eget sind, der bestemmer tempoet - terapeuten er sådan set bare guiden, der viser vej.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Først vil jeg gerne lige sige til det svar som Linette1 har skrevet

    Er godt nok ret uenig i at en depression kun høre til hos lægen eller en psykiater.

    At det er en fysisk sygdom der vil jeg nok sige ja den kan sætte sig fysisk men ville nok nok mener at der er meget psykisk i den

    Men kan nemt give sig selv en depression ved hele tiden at fortælle sig selv at man har det dårligt og er ked af det og ens liv er noget lort. er depressionen så psykisk eller fysisk?

    skal man tage medicin mod det.. Jeg ville nu nok sig at personligt ville jeg prøve alt andet inden jeg skulle medicineres mod det. hvorfor er det efterhånden sådan at hvis der er noget der går skævt i ens liv så skal det bare have en pille. har intet mod medicin men syntes det er helt skævt at folk har den opfattelse at alt skal medicineres. syntes som udgangspunkt at det altid skal være den sidste udvej især når man snakker depression fordi det som regel altid løber ud i mange års behandling!

    Kære tråd opretter..

    Jeg kan varmt anbefale Michael Anker (hypnose) der ligger i Rødovre. men han har godt nok lidt lang ventetid.
    han gjorde rigtig meget godt for mig. men vi mennesker er så forskellig at jeg syntes du burde kigge rund og finde en som tiltaler dig da man jo skal åbne op for sig selv hvor det er vigtigt at man har 100% tillid til terapeuten.

    hvis du ønsker at finde en behandler så tror jeg du kan bruge denne side

    http://www.hypnose-forum.webgaming.eu

    MVH

    Thomas
  • Indstillinger
    Hej
    Personligt har jeg gavn af gestalt terapi, behandlerne kan noget andet og mere end psykolger og psykiatere, desværre anses det for alternativ behandling og man må selv betale.
    Det er vigtigt at du finder en som du føler dig tryg ved, første gang er så vidt jeg véd gratis så du kan finde ud af om kemien er god. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Jeg anbefaler meget gerne min psykolog i Århus. Han har hjulpet mig rigtig meget med depression og angst.

    Han hedder Sven Erik May og er psykolog i Århus. Han bruger en blanding af kognitiv terapi, mindfullness og hypnose. Hans hjemmeside er

    www.psykologaarhus.dk
  • Indstillinger
    Jeg kom til psykolog Iben Jørgensen i forbindelse med angst og depression. Iben var god til at få mig til at reflektere over hvad der var i vejen og give mig nogle konkrete redskaber til at ændre min situation. Hendes priser er meget rimelige og hun har følgende hjemmeside; www.detsundesind.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.