Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har min kæreste depression...?

Redigeret 11 oktober, 2009, 12:11 i Familie og venner
Hej alle netdoktorer.

Ja jeg ved godt at man ikke kan sige ja eller nej.

Men havde brug for at komme ud med min historie og hører jeres meninger.

Min kæreste og jeg har været sammen i 10 år.
Vi har en dejlig datter på 2 ½.

Problemet er at jeg oplever mere og mere afstand fra min kæreste.
Det har stået på i ca. 6 måneder nu og syntes bare at det bliver værre og værrere.

For at starte med min datter, oplever jeg og hende gang på gang at han intet overskud har til hende. Han skælder hende ud hele tiden og snerere af hende.

Når hun sprger ham om han vil sætte sig på gulvet og lege siger han ikke lige nu, og kommer aldrig tilbage. Han orker ingenting, afleverer, hente, skifte ble, putte i seng, lege, snakke eller noget som helst.
Hun bliver enormt skuffet og er begyndt at skælde ham ud, sige nej far hvis han vil kramme med hende. Hun løber faktisk skrigende bort.

Dette gør jo selvfølgelig odt på mig også, har prøvet at snakke med ham om det men forgæves.

Det skal siges at han er selvstændig og til tider har meegt om ørerne. Men selv hvis han ikke har lavet noget en hel uge og der ikke er travlt er det det samme.

Han sover meget. Falder nogle gange i søvn på sofaen inden kl. 19, går i seng når jeg vækker ham ved 23 tiden og sover viedere til kl. 7.

Han hjælper ikke til med noget derhjemme, så det er heller ikke overbebyrdelse fra min side.

Men føler mig snart meget kørt ned både fysisk og phykisk. Vil så gerne have det til at fungerer, men det gør så ondt på mig, når han afviser mig, når jeg spørger ham om lidt hjælp, men mest når han afviser mn datter.

Har tænkt over om det kunne være jalousi overfor min datter, depression eller om han bare er belevt mærkelig.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig lidt her. Mske med nogle gode råd osv.

Og tak hvis du læste så langt her...:-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er svært at sige om din kæreste har en deprission--du kender ham jo og du oplever han er anderledes ---han kan ikke overskue tingene --hvad med hans forretning går den godt--kan han tjene til dagen og vejen --er der noget han spekulerer på --har han ikke været hos sin læge og fået et tjek ----hvordan lever han angående sin kost--han mangler måske vitaminer til at få noger energi---han har nogle symptomer pa depri--men hvor gammel er han --kan han overskue at være selvstændig --hvor han måske skal arbejde hårdt for at få gagen hjem---prøv at tilbyde ham ginsing dråber --det giver energi--prøv at få ham i tale --tilbyd at hjælpe ham --i stedet for at bebrejde ham det han ikke formår at tage sig af der hjemme----han er måske indvendig stresset
    hos lægen kan han få taget blodprøver hvor han kan få tjekket alt
    tag det søde smil på og få ham til læge
Log in eller Registrér for at kommentere.