Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slim og blod fra endetarmen?????? Hjælp........

Redigeret 12 november, 2011, 12:30 i Endometriose
Jeg har nu det seneste 1/2 års tid stort set dagligt slim og i det af og til blod i, på min afføring. Har fået flere tjek i tyktarmen. Og de skønner at min tarm er normal, dog ikke med 100% sikkerhed, da et lille bitte stykke på tarmen ikke kunne fremstilles optimalt, der hvor alle har et s-sving. Og derfra kunne de heller ikke komme videre med kikkert (havde 4 forsøg), så derfor ct-scanning, (2 forsøg).
Ved ikke hvor længe det har stået på, det var ved en tilfældighed, at jeg opdagede det. Det ses kun, hvis jeg ser meget tæt på det og dupper med noget toiletpapir på, hvor slimet/blod trækker med. Har fået meget angst og er ret træt, hvor jeg er bange for, at det skyldes kræft m.m. Er i øjeblikket sygemeldt fra job, da jeg er røget ned psykisk, som skyldes al den uvidenhed.

Andre der har oplevet slim med lidt blod i på afføringen pga. endometriose? Og kan man se endometriose med en ct-scanning af tyktarmen?

mvh :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej

    synes du skal få en tid til en kikkert operation, der kan de se hvad det skyldes. Jeg har endo i min tarm og måske du også har det, det er bare lidt sværre at opdage. Nu skrev du ikke om du var kvinde eller mand men hvis du er kvinde hvordan er din mens. så! ?
    jeg synes helt klart du skal få gjort noget ved det, hvis du har endo kan du jo få hjælp!

    karina
  • Indstillinger
    Jeg har haft endo siden teenageårene og er nu 35 år. De vil helst ikke åbne mig mere pga arvæv og endometriose. Blev opereret for 5 år siden med svær endometriose. Næste skridt, som de rådede mig til ved juletid er fjernelse af både underliv og æggestokke. Og de vil kun åbne mig 1 gang mere. Jeg syntes selv, at det er meget tidligt at få fjernet begge æggestokke m.m. Vil det ikke nu, da jeg ikke har daglige smertet mere. Det hjalp mig, at få nye p-piller. Men efter min bedring er der så kommet slim/blod på afføring.
    Har talt med en overlæge i dag på Hvidovre hospital i dag, som vil følge op på det og samle alle mine journaler (mange forsøg med koloskopi og ct-scanning). Han sagde dog, at med svær endometriose er det ikke unormalt med slim/blod på afføringen dagligt og at det ikke kan ses på en ct-scanning.

    Har du også blod/slim på afføring, hvis du ser nøje efter?

    mvh
  • Indstillinger
    hej igen

    Har også været tilknyttet hvidovre*S*
    Mit forløb er lidt anderledes og jeg har været ude for nogen ting som har givet nogle komplikationer, så kan ikke helt sige om jeg har blod og slim i forbindelse med endo. Men jeg får også p.piller og det har hjulpet mig utrolig meget. I starten hjalp de ikke helt så jeg fik en anden slags så gjorde underværker så måske du bare skal skifte mærke?
    OG ja det er tidligt at få fjernet det og trist der kommer så meget arvæv:(

    karina
  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg kan ikke lige se hvornår du har skrevet det her...
    Jeg googlede herind fordi jeg nemlig netop lige nu har været på toilettet og der var slim men ikke blod, denne gang. Jeg har også svær endometriose og er blevet åbnet 4 gange i rigshospitalet i løbet af et halvt år, og går til månedligt tjek. Jeg har næsten lige været hos min egen læge som stak en kikkert op i endetarmen og tjekkede, og han sagde han kunne se der var noget irritation men INTET at blive nervøs for, jeg var sund og rask.
    Hmm.. der MÅ da være noget generelt hvis vi 3 kvinder kan nikke genkendende til dette fænomen. Generelt burde der være mere fokus på endometriose.

    Hvis du finder en forklaring eller lign. er du så ikke sød at skrive det her så jeg og andre med dette problem kan blive klogere på det ? :) Og selvfølgelig også den anden vej ^^

    Hilsen mig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.