Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad fejler jeg?

Redigeret 27 oktober, 2009, 12:49 i Kroniske smerter
Hvad fejler jeg?

I 2007 fik jeg en gastric banding efterfulgt af steffilikokker og bøjede ribben, en kapsel der stillede sig på højkant og gav mange smerter.
I 2009 er jeg blevet opereret 3 gange pga følger af gastric banding; hul i mavesækken, tarmslyng 3 steder.
Jeg har konstant ondt i maven, jeg har svært ved at komme af med afførring, eftermiddag og aften har jeg mest ondt. Jeg får smerter i maven ved for mange bevægelser og når jeg har været på arbejde er jeg nød til at gå i seng når jeg kommer hjem og føler mig som en dårlig mor. Jeg arbejder som pædagog og har grundet mine smerter svært ved at være på og svært ved, at være i godt humør.
Jeg har store smerter ved mavesækken og hele vejen ned i højre side af maven.
Jeg har så svært ved at disse smerter og disse problemer med afføring gør mit liv et helvede.
Da det har stået på nu 7 mdr. efter operationen siger sygehuset og lægen – det bliver ikke bedre, og operere de igen bliver det bare værre, da jeg ikke vokser rigtigt sammen. Jeg har fået konstateret kronisk tarmlidelser, som der intet kan gøres ved. Hvad fejler jeg?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Prøv at læse "Maven, din bedste ven" af Carsten Vagn Hansen. Der er masser af vejledning til håndtering af forskellige problemer i fordøjelsessystemet.

    Hvis du ikke har problemer med råkost, så kan du prøve at gå over til fortrinsvis at spise råkost, gerne som grønne smoothies og lignende. Nogen har erfaring for at 100% råkost håndterer de fleste problemer.

    Spis simpel kost, hvor du ikke blander en masse forskellige ingredienser i samme måltid. Prøv at holde minimum 4 timers pause mellem måltiderne. Drik gerne rigeligt med vand mellem måltiderne, men begræns indtaget af vand sammen med måltiderne.