Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad fejler jeg?

Redigeret 27 oktober, 2009, 12:49 i Kroniske smerter
Hvad fejler jeg?

I 2007 fik jeg en gastric banding efterfulgt af steffilikokker og bøjede ribben, en kapsel der stillede sig på højkant og gav mange smerter.
I 2009 er jeg blevet opereret 3 gange pga følger af gastric banding; hul i mavesækken, tarmslyng 3 steder.
Jeg har konstant ondt i maven, jeg har svært ved at komme af med afførring, eftermiddag og aften har jeg mest ondt. Jeg får smerter i maven ved for mange bevægelser og når jeg har været på arbejde er jeg nød til at gå i seng når jeg kommer hjem og føler mig som en dårlig mor. Jeg arbejder som pædagog og har grundet mine smerter svært ved at være på og svært ved, at være i godt humør.
Jeg har store smerter ved mavesækken og hele vejen ned i højre side af maven.
Jeg har så svært ved at disse smerter og disse problemer med afføring gør mit liv et helvede.
Da det har stået på nu 7 mdr. efter operationen siger sygehuset og lægen – det bliver ikke bedre, og operere de igen bliver det bare værre, da jeg ikke vokser rigtigt sammen. Jeg har fået konstateret kronisk tarmlidelser, som der intet kan gøres ved. Hvad fejler jeg?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Prøv at læse "Maven, din bedste ven" af Carsten Vagn Hansen. Der er masser af vejledning til håndtering af forskellige problemer i fordøjelsessystemet.

    Hvis du ikke har problemer med råkost, så kan du prøve at gå over til fortrinsvis at spise råkost, gerne som grønne smoothies og lignende. Nogen har erfaring for at 100% råkost håndterer de fleste problemer.

    Spis simpel kost, hvor du ikke blander en masse forskellige ingredienser i samme måltid. Prøv at holde minimum 4 timers pause mellem måltiderne. Drik gerne rigeligt med vand mellem måltiderne, men begræns indtaget af vand sammen med måltiderne.

    Giv dig god tid til at spise og tyg maden meget grundigt. En god spytproduktion under måltidet er vigtigt for en god fordøjelse.

    Jeg håber at du kan få gavn af noget af det ovenstående.
  • Indstillinger
    Synes du skal lytte til DIN KROP .
    Find en læge der tager der seriøst og ikke siger det er bare fordi du har gennemgået dit og dat.

    Hvis du kan mærker at der er noget ved din krop som ikke er som det skal , skal du holde fast i det. Vi mennekser ved BEDST hvordan vi har det med vores krop. GIV IKKE OP.


    Jeg fik selv rigtig mange smerter der jeg var gravid i 3 måned , det gik fra brystet til navlen og stråler til begge sider i ryggen.
    De sagde alle sammen at det var muskel smerter , jeg kunne intet når jeg havde de anfald.
    Efter jeg har været ud og ind af skadestuer med den besked at jeg er ung sund og rask osv har jeg fået konstateret galdesten ved akut indlæggelse af min læge . jeg har nu muligvis også brok i spiserøret og andre ting.
    Det har taget mig næsten 6 mdr at trænge igennem !

    Judith 23
  • Indstillinger
    Hej!
    Jeg kan nok ikke hjælpe dig, men fortælle at jeg forstår dine smerter og dine problemer, selvom det ikke er det samme vi har været igennem, kan jeg nikke genkendende til dine symptomer.
    Jeg har være udsat for en færdselsulykke der har ødelagt min ryg og mit underliv, jeg har fået en masse operationer i underlivet og det er bestemt ikke gået som forventet, jeg har konstant smerter, problemer med afføring og bruger kateter.
    Jeg har lige nu efter nye undersøgelser fået at vide at lægerne ikke tør operere mere, at jeg nu skal lære at leve med de gener det giver.
    Jeg får en del smertestillende medicin, som har en rimmelig god effekt på mig, ellers prøver jeg for at få min tarmfunktion til at fungere ved at få en masse fibre f.eks. fra husk, men jeg er også nød til at tage magnesia og somme tider er det for meget og andre tider for lidt, men jeg har da indset at det er mig der skal lære min "nye" krop at kende.
    Mit forslag er at du prøver at komme ind på en smerteklinik, det har jeg haft glæde af, der arbejdes der tværfagligt.
    Det sidste jeg er blevet henvist til er en gynækologisk smerteklinik, dette er jeg ikke påbegyndt på endnu, men jeg har store forhåbninger til det.
    Den måde jeg prøver at komme videre på er hele tiden at opsøge nye måder at anskue min krop og mit handicap på, finde ud af hvad der tilbydes og så opsøge det, hen af vejen har jeg fundet medicin og andet som jeg synes hjælper og støtter noget, men jeg har også indset at rask bliver jeg aldrig, men jeg vil aldrig stoppe med at prøve at finde hjælpemidler der kan lette hverdagen
    held og lykke fremover
Log in eller Registrér for at kommentere.