Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Et lille problem. Hjælp :/

Redigeret 10 oktober, 2010, 13:09 i Åben debat om kønssygdomme
Hej jeg er en fyr på 18 år, som har haft samleje med en pige, og et par dage efter begyndte min penis at give efter.
Den klør, og penis hovedet gør ondt når mine underbukser rammer.
Der er nogle hvide pletter på indersiden af forhuden, og jeg kan ikke trække min forhud tilbage :s
Om ikke andet, så gør det helveds ondt når jeg tisser, det sviger.

Min læge har først tid om 1 uges tid, men jeg kan ikke holde det ud længere.
Har ikke lyst til at gå ud og tisse.

Burde jeg ringe til vagtlægen? Kan jeg tage på skadestuen, eller er der intet andet at gøre end at vente på at lægen har tid ? :S

Hilsen Danni

Kommentarer

• det kan være klamydia

jeg har ikke selv haft men efter de sytomer du beskriver kan det være det
  • Jeg har lagt mærke til hvide områder på indersiden af min forhud..
    Kan det være svamp?
  • Jeg har lidt a'la sammen problem. Dvs. for ca. 3 - 4 uger siden havde jeg det efter at have været sammen med min kone som om jeg havde en hudafskrabning, det gik dog i sig selv efter ca. 2 - 3 dage. Men nogle dage efter lagde jeg mærke til et hvidt område som primært er synligt når forhuden er trukket tilbage. Når der er erektion er det selvfølgelig meget synligt, da den hvide "stribe" bliver betydeligt større i højden, og går næsten hele vejen rundt om penis.

Jeg har ikke de store gener, men når forhuden trækkes tilbage kan det irritere / gøre en smule ondt, men ikke meget. Jeg var til lægen, og fik at vide det "måske" kunne være svamp, og fik en recept til noget Brentan 2% creme, som skal smørres på 2 gange om dagen i et tyndt lag. Det er nu på 3. dagen, og skal fortsætte indtil der er gået 2 uger, og indtil videre ikke nogen forskel synes jeg.

Men, der hvor filmen knækker for mig er at når penis er slap er der ikke de store problemer, selm om forhuden faktisk virker lidt stram når den trækkes helt ned over penis hovedet, men når der er erektion er det næsten som om lige det berørte område IKKE vokser i takt med resten af penis. Det er svært at finde noget at sammenligne med, men lidt a'la som om der mangler den mekanisme som burde få dette område til at vokse med når blodet strømmer igennem når der er erektion...

Og så tænker jeg lidt.... var der en muskel.... sene... et eller andet der gik i stykker under samleje den dag, og derfor gav denne smerte som om der var en hudafskrabning...?! I så fald ville det intet have med svamp etc at gøre, men en fysisk skade. Min kone har ingen gener overhovedet, og derved ikke umiddelbart haft eller fået svamp. Lægen sagde til mig at hvis den creme jeg fik ikke hjalp efter de 2 uger skulle jeg komme igen, og så måtte der evt. en hudlæge på banen.

Det er temmeligt frustrerende. Er det en sygdom skal man jo passe på mht smitte etc. og må undgå intime relationer i en periode, men hvis det ikke er det, og så længe der slet ikke er en forklaring på sagen tør man jo ingenting...!

Håber noget af denne info kan hjælpe dig på vej, og omvendt håber jeg at hvis du får andet at vide fra din læge når du kommer dertil, at du så giver feedback herinde...

Mvh,
    andes2k9
  • Hej Anders.
    Sidste indlæg i denne tråd blev skrevet for et år siden. Du kan læse datoen for indlæg i det blå felt over hvert indlæg.
    Men til dig vil jeg lige kommentere, at hvis du er så sikker på, at lægen ikke har ret, så bør du tage kontakt til vedkommende igen. Der er jo ingen grund til at gå i to uger mere med gener :-)
  • hej og tak for dit svar. Jeg var vist fokuseret på alt andet end dato/tid, for normalt ved jeg udenmærket at jeg skal kikke efter dette inden jeg svarer.

Men ja, sad faktisk lige og tænkte på at kontakte lægen, lige smide en mail, for den brentancreme jeg fik har ikke umiddelbart hjulpet efter ca. en uges brug. Så ja på den igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.