Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sygemeldt hvad gør jeg nu?

Redigeret 2 oktober, 2009, 14:37 i Irriteret tyktarm
I 2007 fik jeg en gastric banding efterfulgt af steffilikokker og bøjede ribben, en kapsel der stilte sig på højkant og gav mange smerter.

I 2009 er jeg blevet opereret 3 gange (og er ikke færdig) pga følger af gastric banding; hul i mavesækken, tarmslyng 3 steder, beskadiget milt og kronisk smerte i tyktarmen.

Jeg har hele tiden gerne ville have haft en Gastric Bypass, men det måtte jeg ikke få.
Min banding kapsel er fjernet og båndet bliver fjernet, når det har gnavet sig helt igennem mavesækken.
Jeg har fået konstateret kronisk tarmlidelser, som der intet kan gøres ved. Gastric Banding har ødelagt mit liv og jeg bliver aldrig fysisk velfungerende igen. Jeg er sygemeldt og frustreret. Afmagt og ventetid er ikke lige mig!
Jeg har grædt og grædt og snakket og snakket hele dagen og er hel færdig.
De tarmlidelser jeg har, skal jeg lære at leve med, de er kroniske, flere operationer vil kun gøre det værre. Jeg er nu ”langtids” sygemeldt og skal til flere undersøgelser og derudover have båndet fjernet fra mavesækken og opereres for lyske brok.
Jeg får smerter i maven ved for mange bevægelser.
Jeg har drømmejobbet som kan være fysisk krævende (som pædagog i en hestestald), hvilket gør at jeg er meget sengeliggende, det er slut nu.
Jeg har det sært, fuld af afmagt og angst for det system jeg skal igennem, på sygehuset og med sygemelding og må nok indse, at jeg på et tidspunkt mister drømmejobbet.
Lige nu må jeg fokusere på mit helbred og på at have overskud og være verdens bedste mor over for Alma. Med kronisk tarmlidelse, skal jobbet ikke have klov, at gøre mig til en dårlig mor. Det er skrevet let – men hold op hvor er det svært – identitetskrise og afmagt og ventetid……………. Det bliver ikke sjovt.

ANDRE I SAMME BÅD????
NOGLE MED ERFARINGER OG RÅD????
Maja……
Log in eller Registrér for at kommentere.