T3 ung

Jeg har et lav stofskifte og overvejer og bruge T3 til at booste mit skofskifte, samt få min fedt % ned. Jeg er ung og er ikke 100% klar over hvilken bivirkninger jeg vil kunne få efter. Jeg har anskaffet mig nogle Cytomel T3 100mcg dog har jeg ikke tænkt mig og intage 100mcg om dagen. jeg kører en kur på 3 uger, hvor jeg optrapper stille og roligt op til 75mcg om dagen alt efter hvad jeg kan følge på min krop, og nedtrapper så der efter. Har selvfølgelig også min kost i orden. Jeg er lige fyldt 18, har en vægt på 92 kg og er 185 høj. Nogle der kan fortælle mig om hvad der kan ske med min krop, og bivirkninger. Tak på forhånd.

Kommentarer

  • Hej Chris

    Har din læge konstateret, at du har lavt stofskifte, eller er det noget, du mener, du har? Når jeg spørger, er det fordi, jeg får det indtryk, at det er en slankekur, du er ude efter....jeg undskylder, hvis jeg har misforstået dit indlæg.
    Jeg må bestemt fraråde dig at spise T3 med mindre det er ordineret af en læge. Hvis man har lavt stofskifte, og lægen ordinerer T3, er det en langt lavere dosis, end den du beskriver.

    Bivirkningerne ved for højt stofskifte, som T3 vil give dig, er; hjertebanken, diarrée, hovedpine, uro i kroppen, rastløshed, afkalkning af knoglerne, hårtab og mange, mange andre.
    Hvis du er i dårlig form, kan du prøve at forestille dig, hvordan du vil have det, hvis du skulle løbe hurtigt i en time. Det er cirka sådan du vil have det.
    I værste fald kan du dø af det.

    Du skriver, at du kun vil tage pillerne i en periode, men hvad skulle du få ud af det? Du taber dig nok, men de kilo vil du jo tage på igen ret hurtigt. Du skal spise en mere fedtfattig, sund kost og motionere mere. Det er den eneste vej til et vægttab som holder, og så giver det samtidigt en flot krop. Der er ingen genveje, desværre.

    Jeg håber virkelig, at du vil fravælge T3 som slankekur.

    Sommer
  • Ja, det kan jeg fortælle dig- du kan få det rigtig dårligt med angst anfald -hjerte forstyrrelse-knogle skørhed og i værste tilfælde hjertestop og det var så den fedt % -så vil du leve eller vil du dø ?? aldrig i mit liv har jeg hørt noget så vanvittigt og dumt som at tabe sig med et middel som T3 som du kan dø af -
    jeg syntes du skulle gå på internettet og læse om stoffet http://members.tripod.com/why2k_info/cytomel.htm
    så kommer du nok på andre tanker og tag så lige og kom til fornuft-dyrk motion og spis sundt som du sir du gør
    det var lige en moderlig opsang ;-)
    Hilsen Kirsten
  • Det i skriver er noget pjat.

    Jeg har været på 100 mg t3 i nu nok 3 måneder i træk eller længere, og har ingen af jeres påståede bivirkninger.

    Derudover har jeg taget t3 mange gange før.

    Det er jo løgne i spreder.

    Man kan sagtens have lavt stofskifte og stadig være indenfor "normalen" ii følge lægens forfejlede vejledende værdier.

    Lægen vil sige du har normale tal så længe de ikke er så lave at du kan blive syg af det, og det er først for højt når du kan blive syg af det.

    Så alle der ligger lige over bundgrændsen og lige under top grænsen er "normale" selvom der kan være 50-100% procents forskel i værdier.

    f.eks. for lavt under 3, normal 3 til 6, for højt 7 og over.

    Så du sagtens ligge lavt og blive konstateret rask og omvendt.

    Har en ven der ligger pågrænsen til at skulle få medicin til at dæmpe sin t3 produktion, han skal spise 50-100% så meget som mig for ikke at tage fedt på.

    Mig f.eks.2500, ham f.eks. 3500-4000 kalorier. Og han sidder på sin flade hele dagen.

    Hans t3 må ligge omkring de 200-300 i pilleform.

    Desuden vil 25 mg virke som 50 mg for en anden, så 100 mg t3 giver ikke samme effekt på alle. Sådan er det med alt medicin.

    Skal siges at for høj t3 selvfølgelig i ekstreme tilfælde kan være livsfarligt, men det sker ikke ved 100mg t3 i 3 måneder.

    Tror du skal op på 200 - 300 mg før du kommer så højt op at det begynder at blive livsfarligt.

    Men 100 mg t3 om dagen siger man er max anbefalet for vægttab, og det lyder meget fornuftigt. Mere er overkill og med ukendte følger.
  • @anders_1234 sagde:
    Det i skriver er noget pjat.

    Jeg har været på 100 mg t3 i nu nok 3 måneder i træk eller længere, og har ingen af jeres påståede bivirkninger.

    Derudover har jeg taget t3 mange gange før.

    Det er jo løgne i spreder.

    Man kan sagtens have lavt stofskifte og stadig være indenfor "normalen" ii følge lægens forfejlede vejledende værdier.

    Lægen vil sige du har normale tal så længe de ikke er så lave at du kan blive syg af det, og det er først for højt når du kan blive syg af det.

    Så alle der ligger lige over bundgrændsen og lige under top grænsen er "normale" selvom der kan være 50-100% procents forskel i værdier.

    f.eks. for lavt under 3, normal 3 til 6, for højt 7 og over.

    Så du sagtens ligge lavt og blive konstateret rask og omvendt.

    Har en ven der ligger pågrænsen til at skulle få medicin til at dæmpe sin t3 produktion, han skal spise 50-100% så meget som mig for ikke at tage fedt på.

    Mig f.eks.2500, ham f.eks. 3500-4000 kalorier. Og han sidder på sin flade hele dagen.

    Hans t3 må ligge omkring de 200-300 i pilleform.

    Desuden vil 25 mg virke som 50 mg for en anden, så 100 mg t3 giver ikke samme effekt på alle. Sådan er det med alt medicin.

    Skal siges at for høj t3 selvfølgelig i ekstreme tilfælde kan være livsfarligt, men det sker ikke ved 100mg t3 i 3 måneder.

    Tror du skal op på 200 - 300 mg før du kommer så højt op at det begynder at blive livsfarligt.

    Men 100 mg t3 om dagen siger man er max anbefalet for vægttab, og det lyder meget fornuftigt. Mere er overkill og med ukendte følger.

    Jeg er på dem lige nu, mit stofskifte er rigtig lavt, men som fu skriver så gider lægerne ikke gør noget ved det før man er helt nede og tamme vunden desværre. Jeg ville lige hører dig ad omkring bivirkninger vægttab osv, jeg har været på dem i 4 dage og føler en kæmpe trang til at spise en masse og lidt ondt i halsen .. skal jeg stoppe eller hvad tænker du? Og er det, det værd :)

Log in eller Registrér for at kommentere.