Gode erfaringer med Levaxin ?
Jeg har igår skiftet eltroxinen ud med Levaxin -det er den medicin de udl. på endokrinologisk afd ,hvor jeg går til kontrol og hvis man ikke tåler den nye eltroxin -er der nogen der kan fortælle gode ting/solskins historier om skiftet fra eltroxin til Levaxin-
Jeg får samtidig 40 mikrogram Lio ,da jeg er en af dem som ikke omdanner nok T3 fra T4-
glæder mig til at høre fra dem der tar' Levaxin med gode resultater
Hilsen
Kirsten
Jeg får samtidig 40 mikrogram Lio ,da jeg er en af dem som ikke omdanner nok T3 fra T4-
glæder mig til at høre fra dem der tar' Levaxin med gode resultater
Hilsen
Kirsten
Kommentarer
Jeg har ikke erfaringer med Levaxin, da jeg nu i stedet tager Euthyrox. Jeg vil dog lige kommentere på det med omdannelsen fra t4 til t3. Det problem havde jeg på både ny og gammel eltroxin. Efter jeg er begyndt på Euthyrox har jeg droppet liothyroninen, fordi mit t3 tal blev alt for højt lige pludselig. Så med den nye medicin blev omdannelsen lige pludselig god. Så måske du lige skal være obs på det. Det kan jo være der sker noget der for dig også?
MVH Lene
jeg startede på levaxin for 7 uger siden, fordi jeg led voldsomt af søvnproblemer mens jeg var på eltroxin. Lige før jeg fik levaxinen, begyndte jeg at dele eltroxinpillerne i to og tage halvdelen morgen og halvdelen aften, - og det hjalp med det samme, så jeg faktisk sov fint. Jeg fortsatte med denne metode, da jeg startede på levaxin, og har indtil for 5 dage siden sovet perfekt. Nu er jeg imidlertid havnet i den samme situation som tidligere : jeg vågner midt om natten og føler at mit blod koger, - jeg sveder og sveder og er vågen 2-4 timer, nogle gange mere. Så stopper det, og jeg kan igen sove. Det føles som om stofskiftet er alt for højt, men ved blodprøve 8/9 var tsh 1,5 og de andre tal normale, ifølge endokrinologen, - som i øvrigt sagde, at man var nødt til at være på en dosis i 3 måneder, når man fik ny medicin, for at kroppen kunne tilpasse sig optimalt. Jeg har bedt om en ny tid i næste uge, og har fået taget blodprøver idag, og er meget spændt på om han kan forklare, hvad det er der pludselig sker med mig og min søvn.
Desuden har jeg - efter at være begyndt på levaxin - fået mange smerter i fødder og underben, - de er spændte, stramme og ømme, og jeg kan faktisk næsten ikke gå en tur )-: Det vil jeg selvfølgelig også snakke med endoen om i næste uge, - det er meget ubehageligt.
Jeg håber det bedste for dig, og at levaxinen vil være det rette valg. jeg er desværre ikke sikker på, at det er tilfældet for mig. Pøj Pøj.
mange hilsner, jane ( som rigtig gerne vil høre fra andre med erfaringer omkring dette)
God fornøjelse til alle jer der skifter medicin til et bedre ja meget bedre præperat...
Hilsen
Kirsten
Jeg har en datter på seks år, der nu har fået Levaxin i fire uger og hun trives bestemt ikke. (Se mit svar til Gypige) Min datters bivirkninger er meget lig dine. Jeg hæfter mig ved, at du nævner den hormonelle cyklus. Det er jo interressant, al den stund, at en seksårig pige ikke har den kvindelige cyklus endnu. Altså kan et dårligt alment velbefindende ikke skyldes hormonelle udsving i løbet af måneden, men må skyldes medicinen.
Hvor længe tog du Levaxin og hvornår begyndte din dårlige trivsel? Hvor længe to du Levaxin før du fik nældefeber? Min datter har før haft et voldsomt anfald af nældefeber, da hun havde holdt pause med Eltroxin. (forsøgte udtrapning af medicin, men det gik ikke) Da hun påbegyndte eltroxin igen fik hun så voldsom nældefeber, at hun ikke kunne have tøj på. Dengang afviste lægen pure, at anfaldet af nældefeber kunne skyldes påbegyndelsen af medicin. Jeg tvivlede på den påstand, det var i hvert fald et mærkeligt sammenfald og hun har aldrig haft nældefeber hverken før eller siden. Men det kan vi måske forvente nu. Hvem ved? Nu er jeg opmærksom på det.
Jeg kan forstå på din tekst, at du synes det er svært at dosere medicinen, så optimal trivsel opnåes. Kan du skrive lidt mere om hvordan du oplever problemer med din almene trivsel. Jeg har som sagt en datter, som tider bestemt ikke trives. Lige nu har hun mange fraværsdag i sin børnehaveklasse. Hun er trist og grådlabil, opfarende og allerværst ind imellem bare ligeglad med alt - det være sig fødselsdagsgaver til veninder eller hvilken farve et julehjerte skal have. Alt er ligegyldigt. for mig at høre ligner det jo tilstanden ved en let depression.
Jeg hører tit ordene: "Det er ligemeget mor". Og så går hun bare tilbage til sofaen og trækker dynen op over hovedet. Sådan skal en seksårig pige jo ikke have det. Jeg vil gerne vide mere om, hvad stofskiftepatienter slås med.
Håber på svar, også gerne fra andre.
Kærlig hilsen og god trivsel til alle jer stofskiftepatienter
Helene
Jeg fik det godt i starten ,måske forventningen ,efter 14 dage på Levaxin fik jeg nælde feber stoppede først 14 dage senere dvs jeg tog pillerne 1 mdr ialt -der gik ca 5-6 uger med nælde feber nu er det helt væk og jeg er tilbage på eltroxin igen -skal til kontrol imorgen hos min endokrinolog
God bedring til din lille datter hvor er det synd for hende og jer
Kærlig hilsen
Kirsten
Jeg prøvede Levaxin i 10 dage og havde det bestemt ikke godt. Ikke noget med udslet, men alment. Euthrorox er heller ikke super for mig, men dog bedre. det lyder som om hun skal prøve at skifte.
God bedring med hende
Hilsen Sia
Tak for jeres svar. Jeg har faktisk ikke kunnet finde svarene - jeg er jo helt ny her på Netdoktor.
I løbet af weekenden var min datter så dårlig, at noget måtte gøres. I søndags kunne vi simpelthen ikke få os selv til at give hende Levaxin. Det er jo sin sag ligefrem at forgifte ens eget barn og sådan føles det. Samtidig med, at vi også godt ved, at hun SKAL have stofskiftehormonerne for at trives. Fra i mandags kom hun så på ny Eltroxin. Den har vi ikke prøvet før, fordi vi har haft et lager af den gamle Glaxo Eltroxin. Den nye Eltroxin var det eneste alternativ Rigshospitalet kunne tilbyde. Men det er smerteligt at bede hende om at sluge en pille, som så mange mennesker klager over. Jeg kan kun frygte, at hun ikke får det bedre, snarere værre. Men vi håber, at hun kommer i bedring i løbet af de kommende uger. Der er jo trods alt mennesker, der godt kan tåle den nye Eltroxin fra Glaxo
Men hvis min datter ikke får det bedre, ville det være rart at høre om nogle danskere, der har prøvet producenten Goldshields Eltroxin? Ifølge debatten her på Netdoktor får patienter det jo godt med deres Eltroxin, som jo også skal være identisk med Glaxos gamle. Ved I om man eventuelt kan købe Goldshields Eltroxin i et af vore nabolande eller et land i Europa?
Hilsen
Helene
Goldshilds eltroxin ,er engelsk,så rimlig nemt at få hjem ,det skal forgå på samme vis ,med hensyn til tilladelse,altså søgning gennem lægen via lægemiddelstyrelsen,det har ikke været skaffet hjem til dk endnu. lægemiddelstyrelsen er ikke så "lun på det da det er forholds vis nyt ca 2 år.måske produktseret i forbindelse med sagen i new Z.jeg ved at man kan søge om levothyoxine fra Wook Hard ,og det ligner gammel eltroxin i sin formulering. både på indholdsstoffet og på hjælpestoffer,men fåes hvis kun i 25 mkg .
En anden mulighed er at ringe til glostrup apotek ,der kan de fremstille piller som ligner gammel eltroxin,ligeledes skal man søge gennem lægen.men de laver kun 1000 styk af gangen.
jeg ønsker jer alt det bedste,et er man selv er syg,men ens lille pige,det er det værste..
mange tanker fra marianne
Jeg har aldrig forstået, hvorfor alle endokrinologiske afdelinger "kun" udleverer Levaxin!
Jeg spurgte lægemiddelstyrelsen på et tidspunkt, og svaret var, at de (altså
lægemiddelstyrelsen) havde givet en general udleveringstilladelse selvom produktet ikke havde markedsføringstilladelse i Danmark.
Jeg spurgte så dumt, om det ikke havde været mere korrekt at give tilladelse til Euthyrox, når det nu var godkendt!
Det var ikke det, afdelingerne ville have, var svaret.
Hvem der så har bestemt/besluttet at det skal være Levaxin og ikke Euthyrox vides ikke.
Men igen ser vi "de små kongers" enevælde.
De er desværre lysår fra virkelighedens verden.
Euthyrox er det produkt, som formuleringsmæssigt ligner gammel Eltroxin mest.
"Merck`s" omsætning af Euthyrox var i 2008 12,7 millioner euro, svarende til knap 100 milliner kr.
Jeg ville ikke turde "løbe an" på et kun 2 år gammelt præperat og slet ikke til min datter.
Jeg ville ringe til lægemiddelstyrelsen og spørge, hvad jeg skulle gøre for på lovlig vis og få Euthyrox, når hospitalet ikke kan hjælpe.
Hilsen Inge
Jeg føler med dig og din datter, og håber du finder en hurtig løsning.