Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Evt. omskæring

Redigeret 9 oktober, 2009, 08:24 i Mandlige sexproblemer
Jeg er en mand i begyndelsen af 20'erne som efterhånden er ved at være godt træt af at min penis klør noget så grumt og at jeg flere gange om dagen enten må vaske eller tørre mig bag forhuden for at komme det bare lidt til livs.

Overvejer meget seriøst at blive omskåret, men vil først lige høre om der er andre der kender til problemet og om hvordan i evt. har løst problemet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Overdreven vask kan sagtens medføre udtørring og dermed irritation og kløe. Mit forslag er da, at du prøver at finde ud af, hvorfor du har den kløe, hvad det er der generer.

    Måske problemet kan løses med en behandling med noget god salve. Prøv lige at smutte til læge. Det ville da være surt at gå gennem indgrebet med omskæring, hvis det ikke løser dit kløeproblem.
  • Indstillinger
    Inden du vælger omskæringen, kan du forsøge, om det hjælper at lade forhuden sidde tilbagetrukket, så din glans får luft og bliver vænnet til at berøre underbukserne.

    Når du er omskåret, siger du

    farvel til:
    - nakkeost
    - overfølsom glans
    - rynket look, når forhuden er trukket tilbage
    - onani ved at køre forhuden frem og tilbage

    goddag til:
    - forbedret hygiejne
    - en blottet glans som bedre tåler berøring (lidt mindre følsomhed)
    - glat look med et fint lille ar rundt om penis
    - onani direkte på glans
    - du er "unormal" i fx svømmehallen, da de fleste har forhud

    Jeg kan absolut anbefale en total og stram omskæring, fx en cm oppe på skaftet. Så er der ingen mulighed for at skubbe noget hud frem over glans.
  • Indstillinger
    Check http://www.foreskinrestore.com
    Det er en side, som fortæller hvorledes omskårede mænd kan få deres forhud tilbage ved at trække den lige så stille ud i en periode på op til 2 år med et specialinstrument.

    Et af argumenterne på siden er at man får sin følsomhed tilbage!

    (Som du nok kan gætte, syntes jeg omskæring det er en dårlig ide, men mindre det er nødvendigt pga. forsnævring.)

    med venlig hilsen
    Anonym
  • Indstillinger
    Det er altså ikke sådan, at man mister al følsomheden i den blottede glans. Jeg så engang i fjernsynet, at der hos omskårede mænd dannes 7 ekstra hudlag på glans, men hvert hudlag er kun 1/1000 mm tyk, så det er i småtingsafdelingen.

    Jeg selv har ingen ulemper med nedsat følsomhed efter 8 år uden forhud. Efter min mening tillægges forhuden en al for stor betydning.
Log in eller Registrér for at kommentere.