Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte imellem balderne og op til lænden

Redigeret 1 maj, 2010, 04:27 i Rygsmerter
Hej.

Det startede som en smule ømhed i lænden. Men selv efter at jeg idag har været til en times massage, har det ikke hjulpet. Smerten sidder vedvarende nærmest imellem balderne og helt ned til halebenet. Jeg er ikke faldet eller har ikke slået mig på nogen måde. Smerten sidder altså langt nede og ikke i selve balden...
jeg ved ærligt talt ikke om det kunne være noget diskusp...men det er blevet værre... Kan det være andet? Gigt??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Kan det være dit bækken der ikke sidder rigtigt. Det døjer jeg med, og det gør ondt i lænd og baller.
    Din læge kan nemt tjekke om dit bækken sidder skævt, og nogle læger kan selv "skubbe" det på plads, ellers bliver du henvist til fys.
    Mvh. Lisette
  • Indstillinger
    Jeg må selv gå til massage for at holde smerterne nede.
    Men der skal da mindst 6 til 10 behandlinger til før virkningen sætter ind. Mange gange kommer den først, efter jeg er stoppet med behandlingen.
    Jeg tror ikke det er en discusprolaps, jeg har, men en meget sart lænd. Efter behandlingen går der en rum tid, før jeg må på den igen.
    Det gør ondt helt ned i balderne.
    Jeg er skæv i hoftepartiet og har derfor udviklet slidgigt. Jeg mener da, det er derfor. Det er konstateret på et røngentbillede.

    Det er først i en sen alder blevet rettet med lidt højde på den ene hæl af skoen.
    Så for en sikkerheds skyld burde du få fysioterapeuten til at måle dine ben.
  • Indstillinger
    hej! jeg har lignende symptomer, har svært ved at sidde længe og stå stille, det er smerter helt nede ved halebenet, ja, nærmest endetarmen!! Det hele starter i lænden, så korsbenet og haleben, hvor det ikke rigtig vil forsvinde, og gør frygtelig ondt, puha!! Jeg er hypermobil, har skæv ryg og skævt bækken, det er vel en del af grunden. men min fys har fundet ud af, at det er piriformismusklen det er helt galt med, han masserer der, for at blødgøre, så skal jeg lave mange udstræk i balden i løbet af dagen, det hjælper!! piriformismusklen er vedhæftet ved korsben( tæt ved halebenet), ved hoften og sædeknoglen. tal med en fys, om det muligvis kan være denne muskel der generer dig. hilsen jytte
Log in eller Registrér for at kommentere.