Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Musearm???

Redigeret 28 september, 2009, 06:31 i Håndskader og musearm
Hej

Jeg har konstant smerter i min højre overarm. Smerter som når man har lagt forkert på sin arm efter en nattesøvn, men bare lidt størkere og mere konstante. Jeg spiller meget computer 8er holdt i snart 3 uger nu pga. armen), og tænker på om det er en musearm, eller noget andet. Er det en evt musearm, eller andet i spil?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan det meget vel være, det hedder også seneskedehindebetændelse. Det er noget man meget let kan få, når man laver ensidige bevægelser, og man kan sagtens være uheldig at have problemer med den slags fremover, når man først hart fået det.

    Du kan dog imødegå det ved at holde pauser med de ensidige bevægelser, så man ikke sidder i timevis med det samme. Det er godt at så lave nogle andre bevægelser, strække godt ud. Den der med 5-10 minutteres pause hver time, hvor du lige laver nogle andre bevægelser vil med stor sandsynlighed af hjælpe dit problem, men du skal altid stoppe, når det begynder at gøre ondt.

    Det vil være helt fint, hvis du gennem din læge kan få en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig nogle gode øvelser, der vil passe lige præcis på dig og dit problem.
Log in eller Registrér for at kommentere.