Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sygdomsforløb

Redigeret 26 september, 2009, 05:10 i Sjældne sygdomme
D. 6 feb. i år, fik jeg pludselig ondt i højre ben, var ved læge og fik en indsprøjtning, det hjalp ikke, var på skadestue hvor man heller ikke kunne hjælpe, aftalte at møde på sygehus i Sønderborg d. 7. kl 9. men skulle på toilet kl 6. her gav mine ben pludselig efter og efter at have siddet på toilet i små 3 timer uden at kunne komme op, blev kørt på sygehus med ambulance og husker som det sidste at blive kørt på afdeling. Derefter er alt sort for mig. Jeg blev senere på dagen overført til intensiv afd. og næste dag videre til Åbenrå intensiv, her blev jeg lagt i respirator, blev her opereret ved at begge lår blev åbnet, maven blev ligeledes lukket op og lukket igen. Man fandt nogle antistoffer i kroppen som skulle behandles i trykkammer, blev derefter overført til Universitetsklinik i Kiel stadig i respirator, blev behandlet i Kiel med mange slags antibiotika, og efter 3 uger tilbage til Åbenrå intensiv og var der en uge, hvorefter jeg kom på ortopæd kirugisk afdeling. Her vågner jeg altså efter 4 uger i respirator, kan ikke mærke mine ben, kan ikke rigtigt høre, grundet antibiotika behandling, kan ikke rigtig se da mine briller var andetsteds, kan ikke engang løfte mine arme fra dynen, har sonde i næsen, for næring, kan kun dreje hovedet fra side til side, kan ikke rigtig fokusere og kende nogen de første 2 døgn. Så går det langsomt fremad. Første uge ligger jeg bare i sengen, har undervejs fået liggesår på begge albuer og den højre hæl. langsomt kommer der lidt kræfter så jeg kan nå bøjle over seng for at kunne træne armmuskler. Næste uge kommer et par fysioterapeuter og begynder at træne mig. Efter en god uge overflyttes jeg til Haderslev på en speciel genoptræningsafd. Her er jeg så i 2 uger hvorefter jeg kommer hjem med krygger, kørestol og andre hjælpemidler, der er nu gået 2 mdr. I slutningen af maj er jeg i Haderslev for at aflevere de lånte hjælpemidler og besøger afd. i Åbenrå hvor jeg snakker med fysi. som er meget imponeret over at jeg allerede kan gå uden hjælp. Jeg har kun fået at vide at det hele skyldes en betændelses tilstand i kroppen, hvor det kom fra er aldrig blevet klart. Har senere været indlagt med betændelse ved højre skulder. Har det meste af tiden efter været i genoptræning. vejede inden 105 kg, lidt overvægtig højde 186 cm, og på nuværende 83 kg. Er lidt i vildrede om hvorvidt det skulle komme igen, men det kan kun fremtiden jo vise.
Venligst Erik Birk
Log in eller Registrér for at kommentere.