Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kroniske smerter - medicin?

Redigeret 27 november, 2009, 05:55 i Whiplash (piskesmæld)
Efter et piskesmæld lider jeg af kroniske smerter i nakke, hoved, ryg. Endvidere opleves kronisk træthed, koncentrations besvær, synsforstyrrelser, svimmelhed, hukommelsesproblemer osv.

Alle behandlinger forværrer tilstanden og er derfor af lægen anbefalet at prøve medicinen Lyrica. Desværre er jeg meget bange for at forsøge dette pga de mange bivirkninger der kan være forbundet.
Nogle der har erfaring med anden medicin efter piskesmæld med minimale bivirkninger. Skal lige nævnes at jeg ligeledes har slidgigt i nakke og begyndende discus i lænden.

Tager i forvejen Diclodan men disse er meget hårde ved maven og giver derudover kvalme og svimmelhed.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg har prøvet Lyrica, og stoppede ret hurtigt igen pga vægtøgning og de ikke havde en særlig stor effekt (og når effekten ikke rigtig var der ville jeg ikke ofre så mange kg)...

    PT. får jeg imipramin (antidepressivt).. dette hjælper rigtig godt i 2 uger, hvorefter effekten langsom forsvinder.. øges jeg i medicin virker det igen i noget tid, og går ned igen...

    jeg har dog valgt ikke at blive øget, da de giver mig en VOLDSOM mundtørhed, som resultere i at jeg drikker MEGET, og derfor faktisk er oppe og tisse flere gange om natten :-(

    håber du finder en medicin som kan hjælpe dig
  • Indstillinger
    Jeg kørte i 1999 galt og fik i den forbindelse en piskesmæld hvor jeg fik 8% i mengrad. Mistede endv. min livmoder og fik en diskusprolaps. Og det hele er nu endt med, at jeg ikke kan holde på et fuldtidsjob.
    Men nu er jeg igang med at tage sagen op igen med advokaten, da der snigende er kommet mange bivirkninger op efter piskesmældet:



    Træthed, hurtig udtrætning. Bliver meget hurtig træt.

    Opfattelsesevnen sløvet eller forvirret

    Koncentrationsbesvær

    Hukommelsesproblemer, selv de små ting i hverdagen.

    Smerte og spænding i muskler især nakken og skuldre og hoved

    Humørsvingninger - irritabilitet
    Depressive tilstande

    Unormale reaktioner i dagligdagen
    Trafikangst og andre angstfobier

    Tinnitus

    Svimmelhed.


    Så er det bare at jeg tænker på ,om sådanne bivirkning virkelig kan komme efter så lang tid ?????
    Lægen mener at det er ifbm. ulykken. Har endv. fået lavet en CT- Scanning, hvor man kunne se at jeg har haft en blodprop i hjernen, af ældre infarct (karakter), og det kunne stamme fra ulykken.

    Er der andre herinde, som har fået bivirkninger så lang tid efter en ulykke, hører jeg meget gerne fra jer. For jeg får det virkelig bare mere og mere dårlig.

    Hilsen En Kronisk syg
    Nanna
Log in eller Registrér for at kommentere.