Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Henvisning gennem læge

Jeg er 33 år og har et BMI >38
Jeg er topmotiveret for at tabe mig, men har behov for noget vejledning rent kostmæssigt. Og ikke bare den generelle vejledning, men noget, der er rettet specifikt på mit liv og min kost.
Alle steder hører man jo, at man skal forebygge børns overvægt. Sundhedsfremmende skoler osv. Men det er jo ikke børnene, der bestemmer maden, så hjalp man nu mig som voksen, ville det også gavne mine børn på sigt. Og forebygge livsstilssygdomme for hele familien.
Lægen har oplyst, at det har han ingen mulighed for at hjælpe, før jeg har fået følgesygdomme. Han kan ikke henvise til en diætist eller give hjælpe-piller, selvom jeg selv har tabt de første 10-15 kg af de 30-40 der skal til og nu står stille (og har gjort det længe). Kan det virkelig være rigtigt - eller vil han bare ikke ?
Er der nogen, der ved noget om det ?

Hende, der løber panden mod en mur !

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige her til højre er der pt en annonce for SlankeDoktor.dk. Den vil jeg foreslå dig at kigge på. Så vidt jeg er orienteret går man lige præcis der ind i den enkeltes situation, og du vil have mulighed for støtte hele vejen igennem.

    Det koster noget, ja, men det gør de der mere eller mindre virkningsløse "slankepiller" også. Du vil der få god og saglig vejledning i netop din kost.

    Du har fuldstændig ret i, at det kan være vanskeligt at klare den slags alene, hvorfor jeg synes, det er meget fornuftigt af dig, at du har indset, at du skal have hjælp.

    De danske Vægtkonsulenter findes også rigtigt mange steder, og det kan også være et meget fornuftigt sted for dig at kontakte.

    Held og lykke - håber du vil melde tilbage om, hvordan det går.

    De bedste tanker
  • Indstillinger
    Der er INGEN magi i fedme og overvægt trods postulater om det modsatte fra vulgærindustrien.
    Piller skal du holde dig fra, det er usundt hundedyrt selvbedrag, der fjerner opmærksomheden fra det væsentlige: den helbredsødelæggende og fedmeproducerende livsstil.
    Der er altså INGEN særligt kloge mennesker, der kan fremtrylle en magisk kost, der tryller kilo af din talje stort set uden din aktive medvirken.
    Tværtimod bliver disse kuntsfærdige kostplaner blot endnu en ansvarsforflygtigende og umyndiggørende foranstaltning, der forringer sandsynligheden for at du selv griber om nælden og genpåtager dig ansvaret for egne valg og egen adfærd.
    Det er livsstilen det er galt med og alle ved jo præcis hvad der feder og hvad man bør spise for at generobre en sund, slank krop.
    Ellers er biblioteket fyldt med gratis seriøse bøger, der kan udfylde evt. huller i din viden.
    F.eks. har Per Brandgård Mikkelsen forfattet flere fagligt sobre bøger om emnet.
    Vigtigst af alt: parker IKKE endnu engang ansvaret for dit taljemål hos andre, det et DIT ansar og du SKAL aktivt gøre arbejdet.
    KUN permanente livsstilændringer giver mening!
  • Indstillinger
    Hej Doktor 45

    Kan se du er meget "på" med dine holdninger og stenfaste overbevisninger i denne ÅBNE debat om overvægt.
    Er enig i mange dine betragtninger. Har bare en bøn til dig!!!!!Kan du ikke prøve at lade være med at være så nedladende i din måde at tilkendegive dine meninger på.
    Når en person melder sig på banen og siger >nu er jeg top motiveret for et vægttab< eller i det hele taget spørger om råd, er det utroligt at møde en person som dig, der i den grad kloger den, på en ret så ubehaglig måde.

    JA. DET KRÆVER MAN TAGER ANSVAR FOR SIT EGET LIV OG LAVER OM PÅ SIN LIVSSTIL. DET VED VI SGU DA GODT. DER ER INGEN HER DER ER DUMME OG UINTELLIGENTE.

    Du ikke kender baggrunden for at overvægten!
    Er det en kvinde der har trøstespist igennem hele sit liv, da der ikke var andre til at trøste!
    Er det drengen der er vokset op med sovs og kartofler og først nu har mulighed for at tage et andet valg!
    Den viden og interesse du åbenbart besidder og har lyst til at dele med alle andre i dette forum kan bruges på en meget mere konstruktiv måde hvis du deler ud af den i en positiv ånd og du STRAKS HOLDER OP MED AT SLÅ på MENNESKER DER I FORVEJEN LIGGER NED. ØV.

    Tænk dig om før du åbner munden, Vil faktisk gerne høre hvad du har at sige. Kan bare ikke forstå hvad du siger når du taler med en lort i munden.

    Rigtig god aften
  • Indstillinger
    Hej Bastian

    Du har fuldstændig ret, og Netdoktor har været enig i din vurdering, for doktor45 er blevet udelukket som bruger. Det kan du se ved at kigge under hans brugernavn. Hos alle andre står der, hvornår de er tilmeldt. Det gør der ikke ved doktor45.

    Der er tale om en gammel kending, som tilmelder sig med mellemrum under et nyt brugernavn, og som hver gang bliver forment adgang. Til vedkommendes ros skal det siges, at hans sprog er blevet bedre. Du skulle lige se, hvordan det var engang! Men han har – som vi kan se - stadig meget at lære, hvad angår venlig og høflig sprogbrug.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    For at tabe dig kan du bruge et nærende, proteinrigt og mættende måltid som Herbalife. Jeg ved godt, at mange siget at det er usundt at få "kunstige" vitaminer, men Herbalife virkelig virker!
    (Engang var der et vægttabningsprogram som havde - kan ikke helt huske- mange deltagere med forskellige piller/pulver/varer, og Herbalife vandt stort)

    Man bliver vejledt af en personlig vægttabningskonsulent i Herbalife, (nogle bedre andre skal lige siges), og Herbalife har ufatteligt mange produkter.
    Man kan bestille dem på nettet. Det er ikke kun i DK, det blev stiftet i Amerika.

    Hvis du vil tabe dig kan du starte dagen med en Shake (proteinpulver+ernæringspulver+væske,appelsinjuice,rismælk m.m - evt. frugter)
    Have en salatfrokost og evt. et proteinbar (det eneste usunde ved barret er et tyndt overtræk af chokolade)
    Og så kan du ellers spise den aftensmad du vil :D

    Mine forældre var dem der opdagede det, og de have begge nogle overflødige kilo, men nu er de normalvægtige begge to(:
    Jeg drikker hver morgen en shake, og jeg kan anbefale det til alle! Der er mange der ikke fæler sig mætte efter en omgang pulver, men Herbalife har mættende fibre og proteiner som mætter i op til 4½ timer!




    Men hvis du ikke vil være forpligtet til en ny livsstil, men bare starte småt, kan du tage en lang løbetur hver anden dag, og passe på hvad du spiser.
    Hvis du føler dig oppustet er det et tegn på mælkeallergi. (Specielt hvis du har luft i maven)
  • Indstillinger
    LittleGirl,

    Du glemte at fortælle, hvor fuldstændig urimeligt dyrt Herbalife er i forhold til, hvad man får for sine penge.

    Jeg vil ikke afvise, at det er virkningsfuldt, hvis man efterlever principperne i systemet, men man skal have en ualmindelig god økonomi.

    Herbalife - og det kan man læse i deres brochurer - er opbygget efter et pyramideprincip, hvor så mange, som muligt skal tjene på det her, hvorfor deres produkter er uforholdsmæssigt dyre; jeg vil mene at der bestemt findes andre, mindst lige så gode, hvis ikke bedre metoder til vægttab, der ikke også vælter budgettet.

    Jeg har for nogle år siden haft besøg af en sådan sælger, der regnede og gjorde ved, og hvis jeg - der har et udmærket helbred, og på det tidspunkt havde en lettere overvægt - skulle "få det godt", så ville jeg komme af med flere tusinde kroner hver måned på alle disse pulvere, shakes, som de kalder dem, men det er bare et pulver, der røres op, diverse vitaminer, ting og sager.
  • Indstillinger
    Hej Dusse

    Unset hvad din læge siger, har han mulighed for at henvise dig til indlæggelse på Livsstilscenteret på Brædstrup Sygehus.
    http://www.regionmidtjylland.dk/Om%20Re ... ocid=66486
    I linket oven for fortælles om deres evaluering af deres forløb.
    Herunder er deres brochure
    http://www.regionshospitalet-horsens.dk ... entret.pdf

    Jeg har fået en masse god og brugbar viden med mig i mit videre forløb.
    Har du mulighed for at tage på sådan et ophold, er jeg også sikker på at det kan være en gevinst for dig.

    Netop fordi du er fast besluttet på at du vil af med de overflødige kilo.
    Jeg syntes du skal være rigtig stolt af at du selv har gjort en flot indsats med de kilo du har tabt, og så syntes jeg det er forkert at din læge afviser dig for du har jo vist at du vil dette vægttab.
    Tillykke med dit foreløbige flotte resultat.
    Mange hjertelige hilsner.
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.