Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problem med opfattelse...

Redigeret 25 september, 2009, 02:22 i Åben debat om depression
Jeg modte min kareste pa nettet. Jeg forelskede mig i ham, og da vi modtes skulle jeg vanne mig til ham i virkeligheden. Det er nu 3 ar siden, og jeg har det stadigvak svart med at vanne mig til at dette er ham jeg elsker. Jeg tror jeg har et problem med opfattelse. Jeg fik en depression for nogen tid siden, jeg havde darliga samvittighed over at jeg ikke kunne hengive mig til ham med det same. At jeg var sikker pa at dette var ham. Jeg fik mange negative tanker om ham, som har fort til at min opfattelse af ham er.meget forvirrende. Nogle gange er jeg sikker pa at dette er ham jeg elsker, og nogle gange virker han som en fremmend for mig.

Min depression var ikke kun om ham, det kan det ikke vare, og jeg var ogsa deprimeret inden jeg modte ham, pga. mange ting i min fortid. Jeg vil meget gerne have nogle rad, eller vide om der er nogen derude som har det som mig, det er som jeg er alene i verden med dette problem, og jeg har havt det meget svart med at satte ord pa det, og at find information om dette emne.

Mange tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Please, er der nogen der har en kommentar, jeg kunne virkelige bruger noget input.

    Tak igen.

    :o)
  • Indstillinger
    Hej!

    Du skriver ikke meget omkring den depression, du har eller har haft, så det er vanskeligt at besvare dit spørgsmål.

    Umiddelbart synes jeg det virker, som du ikke elsker din kæreste, siden du synes det er så vanskeligt at opfatte ham som din elskede. Hvis du virkelig elsker ham, ville du næppe være i tvivl om det, uanset du har en depression.
  • Indstillinger
    Hej igen, jeg var bange for at det ville blive opfattet som om jeg ikke elsker ham, men det gor jeg. Jeg har haft negative tanker om ham, pga depression og jeg har andret mit billede af ham, om det giver mening, og til tider vinder dette negative billede af ham over mit positive billede af ham. Jeg er for fokusert pa dette, det ved jeg. Jeg er perfektionist og vil at alt skal vare rigtigt. Det er svart at satte ord pa. Jeg kan ikke lide forandringer, fx nar han har skag er jeg tryg med ham, men nar han barberer sig ser han anderledes ud og det giver en frygt i mig, og jeg far et negativ billede, hvem er denne person... etc.

    Som sagt modtes vi via nettet, og sa forst hinanden efter nogle maneder, hvor vi skulle vanne os til hinanden, og da jeg skulle rejser hjem efter vores mode, var jeg meget forelsket og ked af at skulle tage hjem uden ham. Men sa begyndte jeg at fokusere pa at jeg var i tvivl om det skulle vare os to, at jeg skulle vanne mig til ham, og jeg folte skyld og fik en depression. Efterhanden fik de negative tanker overhand, og jeg har kampet med dem ligesiden.

    Ofte har jeg tankt pa om jeg var blind, so ville det ikke betyde noget hvordan han sa ud, fordi jeg elsker hvordan han er, hans person, de ting har gor, hans stemme og krop. Jeg har ogsa tankt pa at nar han er sod og rar, sa begynder de negative folelser, men nar han er lidt urimlig sa foler jeg mere for ham. Som om jeg kan lide "bad boys"... Maske vil jeg ikke rigtigt lukke ham ind, fordi jeg har ting i bagagen som gor ondt. Jeg ved ikke, jeg har brug for at tale med en psykolog, men jeg har bare ikke tid til det. Jeg haber sadan at der er nogen der genkener noget af dette, og kan give en rad?

    Tak igen.
  • Indstillinger
    Hej Guapa

    Når man har en depression, ændrer ens tanker og følelser sig meget. Det er derfor en dårlig ide at træffe store beslutninger, f.eks. om at afbryde et forhold, når man har en depression. Man risikerer at træffe den slags beslutninger på et forkert grundlag, sådan at man fortryder dem senere.

    Derfor vil jeg råde dig til at fokusere på at blive rask. Når du bliver dig selv igen, så vil du nemt kunne afgøre, om din kæreste er den rigtige for dig. Det er en dårlig ide at gå og spekulere så meget over dine følelser for kæresten lige nu, mens du har det så dårligt, for dine følelser vil ændre sig i takt med, hvordan du har det.

    Jeg forsøgte at finde noget om parforhold og depression, som du kan læse, men jeg har ikke fundet noget brugbart. Måske kommer jeg i tanker om noget senere og vender tilbage.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.