Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox kommer grundet alle klagerne til efteråret...

Redigeret 24 september, 2009, 16:41 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg har læst, at Euthyrox skulle komme på markedet her i efteråret, pga. af alle de klager der har været. Men jeg har forgæves ledt efter en dato for hvornår det kommer. Er der nogen herinde, som ved mere om det?

Jeg har ligesom så mange andre, fået den nye Eltroxin i det sidste halve årstid. Det har betydet, at mit stofskifte er gået helt grassat. Tilsyneladende virker de nye piller slet ikke.

De sidste blodprøver så sådan ud: TSH 13.57 T3 1.04 T4 105

Derfor vil jeg gerne vide hvornår Euthyrox kommer på markedet, for jeg orker ikke at tage kampen op med min læge.

med venlig hilsen Alicia

Kommentarer

• Hej Alicia
    Du kan vist lige så godt tale med din læge om det nu, da du under alle omstændigheder skal have en recept på Euthyrox også selvom det er kommet på markedet.
    Du skal ikke kæmpe med din læge ,men bede ham/hende om at gå ind på lægemiddelstyrelsen hjemmeside og læse om ny eltroxin. Hvis du ikke har bivirkninger ved den nye eltroxin er der jo også mulighed for at du bliver sat op i dosis.
    Hilsen Prik
  • Kære Alicia
    Du skal fortælle din læge at han har fået brev om det fra GSK, det har været på forsiden af Dagens Medicin osv. Så han har ikke fulgt særlig godt med. Han kan gå ind og se på www.laegemiddelstyrelsen.dk Husk selv at anmelde det som en birkning på samme hjemmesiden. Der over 2000 der har anmeldt nu.
    Hilsen Sia
  • Hej Prik

Tak for dit svar!

Jeg er klar over at jeg skal have en recept også til Euthyrox. :-) Det jeg mente var, at når den kommer hertil i efteråret, ville jeg bede om at få recept på Euthyrox i stedet for Eltroxin. Så skulle det jo ikke være vanskeligere at få end hvis det var en hvilken som helst anden slags medicin, som findes i flere udgaver. Men den skal jo være tilgængelig først. Derfor mit spørgsmål.

Jeg er blevet sat op i dosis fra 100 mcg til 150 mcg om dagen.

Ang. bivirkninger, udover det lave stofskifte, har jeg også en del gigt, og det er lidt svært at finde ud af om det er gigten eller stofskiftet jeg har ondt af og bliver træt af. Men jeg synes at det har været ret slemt i år. + at jeg også har fødevare intollerans (gluten og mælk) hvilket giver udslet og ondt i maven. Det sidste er jeg dog ved at have styr på, når bare jeg holder mig konsekvent fra alt mælk og gluten.

hilsen Alicia
  • Hej Sia

Tak for svar!

Undskyld men hvad eller hvem er GSK, hvis jeg omtaler det for min læge, er det nok en god ide, at jeg ved hvad det er jeg henviser til. :-)

Jeg har ikke meldt det, da jeg ikke ved om det er bivirkninger eller manglende virkning jeg mærker.

hilsen Alicia
Log in eller Registrér for at kommentere.