Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sygmeldt efter kikkertoperation - hvor længe??

Redigeret 29 september, 2009, 14:15 i Endometriose
Hej.

Jeg har måske endometriose, skal til kontrol på sygehuset d. 29 okt. og der vil jeg bede om at få en kikkertoperation.
Jeg var til undersøgelse i juli mdr og der blev jeg enig med lægen om at jeg skulle prøve at tage p-piller uden pause.
Dette har hjulpet mig. Vi snakkede også om at prøve at holde en pause på 4 dage for at se hvordan det så ville gå.
Dette prøvede jeg så i sidste uge og jeg gør det ALDRIG mere.

Jeg havde rigtig mange smerter og havde det rigtig skidt, som om jeg var ved at få influenza. Jeg fik det først bedre da jeg begyndte at tage p-pillerne igen, dog stadig med smerter i underlivet.

Jeg fik udleveret en brochure om endometriose på sygehuset og har læst i den og kan genkende mange af de symtomer som følger med endo.

Da jeg er pædagog studerende, vil jeg gerne vide hvor længe man er sygemeldt efter en kikkertoperation.
Jeg vil helst følge med min klasse og vil gerne undgå at tage et semester om.

Håber nogle kan svarer på mit ?

MVH
Birg21

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har lige været til årligt tjek på Glostrup idag. Skal kikkertopereres d.26. nov. Fik at vide jeg skal regne med en uges sygemelding bagefter. Det samme var jeg for syv år siden.
  • Indstillinger
    1-2 uger. Det er meget forskelligt fra patient til patient hvor lang tid man har behov for efter operationen. Nogle er meget plaget af trærhed i ugerne efter. Jeg fik sidst oplyst at det ville være en god ide at tage 2 ugers sygemelding, således at man ikke får presset sig selvpå arbejde/studie før man reelt er klar til det, og så er det jo kun godt hvis man er i stand til at vede tilbage før tid.

    Jeg har ved mine 2 operationer meldt at jeg ville være væk 1-2 uger efter operationen, men har begge gange været tilbage efter 1 uges tid og starte stille og roligt op. Jeg vil dog sige at det er meget vigtigt at lytte til sin krop, og ikke presse den for meget, men først genoptage studier/arbejde når man føler man er klar til det.

    (Jeg går forresten også på Glostrup Hosp., men blev opereret på Riget første gang og på Søllerød privathospital anden gang - her blev jeg dog opereret af JK fra Glostrup)

    Pøj pøj med det hele, og skriv endelig hvis du har flere spørgsmål (kan selv huske hvordan jeg havde det inden min første operation)
  • Indstillinger
    Jeg var sygemedt 1 uge efter kikkertop, og det passede fint. Jeg havde meget ondt de første 3-4 dage, men så gik det meget hurtigt bedre derfra, og efter en uge kunne jeg sagtens gå på arbejde selvom der stadig var lidt ømhed. Jeg fik fjernet stingne på 10. dagen, og genoptog sport osv derefter, eneste begrænsning var at jeg holdt igen med tunge løft indtil ca 3 uger efter operationen.
Log in eller Registrér for at kommentere.